Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | |||
|
Islamske teme
Isra i Miradž PORUKE MUBAREK NOĆI - LEJLETUL-MIRADŽ Prema islamskom kalendaru u srijedu, 10. ožujka / marta je mubarek noć Lejletul-Miradž što odgovara 27. noći mjeseca redžeba po hidžretskom kalendaru. Godine 621. dogodila se noć Lejletul-Miradž. U Kur’anu Svevišnji Allah dž.š. kaže: ”Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog u Hram daleki, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja naša pokazali. On, uistinu, sve čuje i sve vidi”. Mi’radž je druga mudžiza Muhammeda a.s., odmah poslije Kur’ana. Svevišnji Allah dž.š. u najtežim prilikama uzdiže Svoga poslanika k Sebi gore. Uzdiže Muhammeda a.s. u više nebeske sfere, blizu Sebe do Svoga prijestolja. Kada mu je bilo najteže poslije progona, iskušenja, mučenja muslimana, smrti amidže Ebu Taliba i supruge h. Hatidže, Allah dž.š olakšava Svom poslaniku pa mu pokazuje ono što je uistinu vrednije od cijelog dunjaluka. Muhammed a.s. je na mi’radžu, u tim nebeskim prostranstvima, vidio Džennet i Džehennem. Zato je Muhammed a.s. rekao: ”Da vi znate ono što ja znam, više biste plakali, a malo biste se smijali, i ne biste se naslađivali, nego biste bježali u brda i govorili: ”Bože, što će biti s nama?!” Kada su ga ashabi upitali što to on zna, rekao je: ”Vidio sam Džennet i Džehennem”. Poslije ovog viđenja, dunjalučki problemi postaju bezvredniji i lakše se podnose, jer dunjaluk je prolazan. Poruka nama je da se, kada nam je najteže u životu, približimo Allahu i uzdignemo iznad ovog prolaznog dunjaluka. Božji poslanik Muhammed a.s. je najbolji, ali i najodabraniji čovjek svih vremena na svijetu. Njegovo ime je danas najrasprostranjenije ime u svijetu. On je dopro do tamo gdje ljudski um staje, tamo gdje ni melek Džibril nije mogao dalje ići, tamo gdje današnji stručnjaci mogu samo zamišljati. U toj najvećoj Allahovoj blizini Poslanik a.s. pokazuje najveći stupanj humanosti i milosti. U dijalogu kada ga Allah pita što želi, on ne spominje ni sebe, ni svoje roditelje, ni obitelj, ni prijatelje nego kaže: ”Moj ummet!” On se sekira za svoj ummet, a što bi u tom kontekstu rekli današnji humanisti koji se bore za ljudska prava, a dnevno u Africi umire 200 ljudi od gladi?! Gdje je tu humanost?! Muhammed a.s. je najveći humanist i moralist ikada u svijetu. Kada je Muhammed a.s. spomenuo svoj ummet, Allah mu je rekao: ”Ne brini se ti za svoj ummet! Pogledaj ono more, i na moru drvo, a na drvetu pticu, a u njenom kljunu grumen zemlje. Ono more – to je moja milost, ono drvo – to je dunjaluk, ona ptica – to je tvoj ummet, a onaj grumen zemlje – to su grijesi tvog ummeta. Jednu trećinu grijeha tvog ummeta opraštam Svojom milošću, drugu trećinu tvojim šefa’atom, a treću trećinu opraštam tvojim večerašnjim dolaskom. Ne brini se za grijehe tvoga ummeta! Ja sam Najmilostiviji.” Mi’radž, uistinu, nudi najviše optimizma. Vjernik u svojoj prirodi treba biti optimist, nikako pesimist. U svojoj unutarnjosti i vanjštini mi ljudi trebamo biti Allahovi robovi, a ne bogovi ili se praviti bogovima. Muhammed a.s. na miradžu ide Allahu kao Njegov rob, a to je upravo njegova veličina. Muhammed a.s. je ponajprije Allahov rob, a tek onda Njegov poslanik. Tko hoće da se uzdigne k visini, prvo mora biti rob, a to je prava sloboda, kada se robuje samo Allahu dž.š. Najuzvišeniji oblik slobode je robovanje samo Bogu i tu se ogleda čovjekova sloboda. Poruka nama je da i mi budemo istinski Allahovi robovi, a ne bogovi ili da uzimamo u svoje ruke Božje ingerencije. Mnogi zaboravljaju kada dođu do funkcije i položaja u društvu da su samo Allahove sluge, a ne moćnici, vlastodršci, kako se zapravo ponašaju i sebi uzimaju za pravo da se igraju boga. To je samo bogohuljenje. Jedan čovjek je kada je čuo gdje je Muhammed a.s. bio, rekao da se ne bi više ni vraćao na Zemlju. Veličina Muhammeda a.s. jest i u tome što se ponovo vraća među svoj narod da bi ispunio svoju misiju i zadaću na zemlji s kojom ga je Allah dž.š. i zadužio kada mu je davao poslanstvo i učinio ga najboljim od nas. Upravo u ovoj noći na mi’radžu je propisan namaz kao najljepši Allahov dar čovjeku. Namaz je propisan gore na nebesima, a ne dolje na Zemlji, pa tko hoće gore k Allahu treba klanjati (obaviti) namaz! Bez namaza nema gore, nego dolje. Zato je namaz mi’radž za vjernika. Kroz namaz se vjernik uzdiže. Treba spustiti glavu (čelo) na tlo kako bi se visoko uzdigao. A namaz je direktan razgovor s Bogom. To je formula uspjeha, vrlo jednostavna. Mnogi su postali još gori, a neki su se vratili u kufr, kada su čuli kuda je sve prošao Muhammed a.s. za samo jednu noć. To je Božja moć, Njegova veličina da samo u jednom času noći Muhammeda a.s. provede kroz nebeska prostranstva. Za razliku od njih ashab Ebu Bekr je samo pitao govori li to stvarno Muhammed a.s., a ako on to govori, onda istinu govori. Nije njegov prijatelj i suvremenik Ebu Bekr mudrovao kao što to mi danas znamo mudrovati – ma, jel’ baš to mogao uraditi…, nego je samo rekao: ”Istinu je rekao Muhammed a.s.”. Zato ga je Muhammed a.s. i prozvao Es-Siddik, tj. ”Iskreni”. Poruka nama ljudima je da držimo do naših autoriteta, predstavnika, uleme… i da čuvamo njihovo dostojanstvo. Sitne duše ne mogu pojmiti mi’radž, jer oni se drže samo forme, a velike duše traže pouku i poruku i kroz svoj namaz uzdižu se na svoj miradž približavajući se Bogu. Miradž nama vjernicima, pa i svim ljudima, svojom univerzalnom porukom kazuje da smo u obvezi uvijek birati ono što donosi korist i nama i široj zajednici, od dobra i zla uvijek trebamo izabrati dobro, od poštenja i krađe uvijek izabrati poštenje, od darežljivosti i škrtosti uvijek izabrati darežljivost, od istine i laži uvijek izabrati istinu… Lejletul-Miradž najavljuje dolazak mjeseca Ramazana kojem se vjernici raduju. Zato je ova noć za muslimane više od noći. Miradžom nam se najavljuje dolazak najsvetijeg mjeseca od svih mjeseci, mubarek Ramazana. Ova noć je uzdignuće vjernika da sutradan bude bolji od jučerašnjeg, da bude čišći, pravedniji, precizniji, učevniji, milostiviji, nasmijaniji, darežljiviji, učinkovitiji… Gospodaru naš, Ja Rabbi, učini nas dostojnim poštovateljima veličanstvenog mi’radža, Tvoga poslanika Muhammeda a.s. i uvedi nas u ljepote Dženneta koje si pokazao Svome poslaniku i miljeniku Muhammedu a.s.! Amin! (autograf.hr) |