Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | |||||
|
Pisana rijec
U Njemačkoj u izdavaštvu web magazina Bošnjaci.Net iz štampe izašla knjiga „Moji zatvorski dani u Egiptu“, autorice Zejneb el Gazali KNJIGA KOJA ĆE POMOĆI U JAČANJU NAŠEG IDENTITETA
Zejneb je o tome periodu objavila knjigu koja je bila izuzetno dobro prihvaćena kod čitalačke publike u arapskom svijetu i visoko je ocjenjena od književnih kritičara. Knjiga od Zejneb el Gazali se ubraja u najbolji besstseler. Na prijevodu knjige duži niz godina je radio dr. Fikret Arnaut, dok je recenziju napisao uvaženi akademik prof. dr. Ferid Muhić. U povodu izslaska iz štampe ove knjige upitali smo dr. Arnauta o nekim osnovnim karakteristakama knjige i autorice koji mogu biti interesatni za naše čitaoce i ljubitelje pisane riječi. Dr. Arnaut je naglasio: - Zejneb el-Gazali je napisala svoju knjigu u Kairu nakon izlaska iz zatvora na prijedlog simpatizera Muslimanske braće da njezino iskustvo ostano sačuvano u pisanoj formi. Ja sam 1987.g. u Amanu, dok sam bio student, prisustvovao njezinom predavanju a amfiteatru Jordanskog univerziteta gdje je bilo oko hiljadu posjetilaca; profesora, studenata i studentica... kada je ona promovirala tu svoju knjigu... Od tada sam se bavio mišlju da bi bilo dobro da se i našem čitateljstvu, odnosno bosanskog govornog područja i drugih srodnih jezika, obezbijedi takvo jedno štivo. Knjiga je bila bessteller u arapskom svijetu. Prevedena je na turski jezik i doživjela je više izdanja i također bila popularna kod mlade populacije. Bošnjaci.Net: Šta je opisano u knjizi? Knjiga govori o Zejnebinim danima provedenim u zatvoru i svim vrstama mučenja kroz koje je prošla a o kojima javnost malo zna. Po tome je knjiga strašna kako ju je formulirao akademik Ferid Muhić. Bošnjaci.Net: Da ponovimo, zašto je Zejneb bila u zatvoru? Zejneb je bila u zatvoru zato što je pripadala i bila simpatizer pokreta "Muslimanska braća" koji su se trudili da očuvaju vjerski život i moral u egipatskom društvu pred najezdom solicijal-komunističke ideologije i masovne ateizacije društva. Zbog toga se aktualni režim s islamistima žestoko obračunavao. Bošnjaci.Net: Zatim su montirali suđenje? Da! Na suđenju su izrečene smrtne kazne Sejid Kutbu i ostalim idejnim liderima ovog pokreta. Bošnjaci.Net: Po čemu je ova knjiga značajna za bošnjačku nacionalnu populaciju? Knjiga za Bošnjake je značajna što im može pomoći u jačanju vjerske, ali i nacionalne i državničke svijesti. Mladoj populaciji bi pomogla da bude vjerski svjesna, tolerantna i posebno da znaju da bez truda nema rezultata i da bez žrtve nema ploda. Bošnjaci.Net: U kojem tiražu je štampana knjiga? Za početak štampali smo tiraž od hiljadu komada, i odlučili smo se za štampariju u njemačkom gradu Nurnbergu. Jeste skuplje nego u Bosni, mada je kvalitet prepoznatljiv i posebno što imamo knjigu odmah tu, jer smo uvidjeli na dodatni problem transpotiranja knjige iz Bosne do Njemačke. Bošnjaci.Net: Kako doći do knjige? Knjiga se može naručiti telefonom, emailom ili poštom na adresu: Bodenseestr. 80 81243 Munchen Tel.0049 178 178 13 53 E-mail: [email protected]
Recenzija:
Ovako ekstremno intenzivna knjiga otvara velik broj dramatičnih pitanja i kapitalnio važnih dilema, koja se ne mogu obuhvatiti u cjelini ali koje je moguće sistematizirati kroz nekoliko osnovnih tematskih i kognitivnih slojeva. Izloženi taksativno, ti slojevi su: 1. Neposredno aktuelni, evidentni, ideološki, politički, “human rights“ sloj – onaj sloj u kojem se beskompromisno promoviše pravo na slobodno djelovanje svih građana u skladu s njihovim političkim uvjerenjima, sukobljeno u žestokoj koliziji, sa njemu suprotstavljenim pravom vlasti da se bori za očuvanje svoje pozicije. Uprkos rasprostranjene i nekrički repetirane “liberalno-demokratske“retorike, sasvim je jasno da je savremeni svijet duboko podijeljen u odnosu na ovo pitanje i da su mnogi oslobodilački pokreti stigmatizirani i suzbijani svim sredstvima, uključujući sve vrste kolektivnog i individulanog nasilja. Ogromna vrijednost ove knjige fokusirana je u činjenici da ona snažno pokreće ovo pitanje i demonstrira urgentnu potrebu od traženja zajedničkog rješenja, zasnovanog na perenijalnim principima humanizma; 2. Drugi, jednako značajan i dragocjen sloj jeste uvođenje islamske perspektive temeljno i autentično elaborirane od neposrednog aktera, muslimanke Zejneb el-Gazali. Ovim je, uvjerljivo i argumentirano u globalni dijalog islamskog i kršćanskog svijeta uvedena dimenzija koja gotovo totalno odsustvuje. Ogromna disporporcija i nejednakost pristupa aktima nasilja počinjenim od muslimana, koji se bz default etiketiraju kao “islamski terorizam“, bez bilo kakvih pokušaja da se makar djelimično rozumiju njihovi motivi, sa praksom minoriziranja kad god je to moguće, i detaljnih analiza psihološke strukture sličnih akata nasilja počinjenog od kršćana. Drastičnost ovih razlika uvjerljivo se demonstrira u recepciji svjetskih medijuma masovnih ubistava po školama, podmetnutih bombi i atentata na političke ličnosti izvršenih u novije vrijeme od neislamskih izvršitelja. Najnoviji i tipičan primjer jeste otvaranje javne rasprave, pripremanje i citiranje takozvanog Manifesta (sa preko 1500 stranica!?) o pishološkojm i zdravstvenom stanju, motivima i kontekstu notornog terorističkog čina A. Beringa Breivika. Podmetnuta bomba i hladnoktvno ubistvo gotvo stotinu mladih ljudi, posvećene su cijele studije, simpoziumi, polemike, sam Breivik je priveden u polijsku stanicu uz poštovanje pravila službe i njegovih građanskih prava, a najavljuje se i njegovo TV obraćanje norveškoj i svjetskoj javnosti, dok o motivima prtesta i nasilja muslimana praktično nema ni riječi!; 3. Treći sloj je doktrinarno religiozni, u konkretnom slučaju specifično islamski: dilema pred koju je stavljen svaki vjernik, između obaveze da se vjeruje pasivno i individualno, s jedne strane i s druge, obaveze/zahtjeva da se djeluje aktivno i socijalno na promjeni društvenog sistema u skladu sa vjerskim propisima, kao i problem porijekla, izvora i funkcije zla u svijetu, pitanje da li je svaka religija u suštini dualistička jer u principu osamostaljuje fenomen zla i promoviše ga u nezavisan princip za koji Bog kažnjava, iako ga ne može spriječiti, što implicira da Bog zahtjeva da se sankcionira zlo, ali ga ne prevenira; 3. Ne manje je značajan i antropološki, psihološki, fiziološki sloj – koji drmatično i žestoko otvara pitanje gdje su granice ljudske otpornosti, istrajnosti, moralne čvrstine, i pomjeraju li se zaista toliko spektakularno pod djelovanjem vjere: kao u nevjerovatnom primjeru Zejneb el-Gazali: ova sredovječna i krhka žena podnijela je hiljade bičeva, dugotrajnu glad, iznurivanje, vodu i vatru, mučenje i zastrašivanje, dok su od 50 bičeva umirali najtvrđi mornari, prekaljeni stalnim fizičkim naporima? Ako je to moguće, onda nauka o čovjeku stoji pred urgentnim pitanjima najvećeg značaja; 4. Na kraju, ali zaista ne i na poslednjem mjestu, stoji i krajnje složen sloj filozofskih dilema: odlučuju li ljudi slobodno, ili je njihovo djelovanje izraz unutarnje nužnosti njihove prirode? Da li je Zejneb el-Gazali izabrala svoj nesalomljivi otpor, da li ga je u principu i mogla izabrati iz nekakve unutrašnje nužnosti svoje prirode i karaktera, na temelju svoje nepokolebljive vjera, ili je bila u nekoj svetoj misiji,i jednako konsekventno, da li su mučitelji izabrali svoj krvavi posao ili su ga prigrlili iz nekakve unutrašnje nužnosti svoje prirode!? U jasnom, stilski ujednačenom, veoma čitkom prijevodu, priča/ispovjed Zejneb el-Gazali teče uvjerljivo logično i lako kao da je izvorno napisana na bosanskom jeziku. Čestitke dr. Fikret ef. Arnautu za izbor ove knjige i posebno, za njegov sjajan prijevod, i na temelju svega rečenog, svesrdna preporuka recenzenta za objavljivanje ove izuzetne, strašne i lijepe knjige, koju s pravom treba označiti kao knjigu o ljepoti duše i o nemoći zla! Strašne, jer je ono što se desilo Zejneb el-Gazali, užasnije od najstrašnijih scena horor filmova, dok čitanje njenih opisa neskrajno dugih seansi mučenja, ostavlja dublje traume nego najgori košmari; lijepe – jer usred tog patološkog zla i sadističkih orgija, herojska i nepkolebljiva duša Zejneb el-Gazali ostaje do kraja lijepa i uzvišena u svojoj plemenitosti, besprijekorno čista u svojoj vjeri, opčinjavajuća u svom dostojanstvu! |