Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | |||||
|
Kolumne
Demo(n)kratija pod plaštom demokratije EVROPA – MINSKO POLJE ISLAMOFOBIJE
Svjedoci smo da se u tim zemljama islam sve češće predstavlja kao socijalni problem broj jedan, i to nerijetko samo da bi se skrenula pažnja sa nekih mnogo važnijih društvenih problema, te se konstantno radi, a prije svega putem medija, na instrumentalizaciji i zloupotrebljavanju islamskih propisa. U ovom tekstu ću se ograničiti na samo dva konkretna primjera. Tokom moje nedavne posjete novootvorenoj knjižari u centru grada Luksemburga, privukao mi je pažnju jedan izlog u knjižari koji je po svoj prilici u potpunosti bio posvećen „jadnoj“, „nazadnoj“ i nadasve „unesrećenoj“ ženi muslimanki. Dok sam uz naivno i tragikomično čuđenje iskoristio priliku da napravim par fotografija tog izloga kako bih ga podijelio sa vama, moj prijatelj s kojim sam bio u društvu se upustio u ironičnu diskusiju sa prisutnim radnikom knjižare, kome je i samom bilo neprijatno zbog sadržine takvog štanda, jer sve je bilo i previše providno. Neki od naslova ponude tog štanda su sljedeći: „Fetva“ (priča o kršćanki koja se udaje za muslimana u Egiptu, kasnije ga napušta te navodno zbog toga biva osuđena na smrt); „Sultana“ (priča o saudijskoj princezi, koja ne prihvata ulogu roba u seksističkom muslimanskom društvu, već se pobunjuje...); „Ja sam Nudžud, imam 10 godina, razvedena“ (priča govori o 10-ogodišnjoj curici u Jemenu koja je primorana na udaju...); „Živa zapaljena“; „Zatvorenica u Teheranu“; „Čipka i čador“; „Žrtvovanje s 20 godina“;...
Na ove njihove predrasude, islamofobičnost i dijabolizaciju odnosa muslimana kao muža naspram svoje žene muslimanke, odgovaram hadisom u kojem Muhammed s.a.v.s. kaže: "Prema ženama su velikodušni i pažljivi samo plemeniti ljudi, a žene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su loši i niske naravi." (Bilježi Ibn Asakir), te drugim hadisom: „Najbolji među muslimanima su oni koji najbolje postupaju prema ženama.“ (bilježi Hakim) Tokom pauze Građanskog foruma na kojem se razmatrao prijedlog nacionalnog plana za integraciju, upustih se u razgovor sa osobom koja se nalazi na čelu jednog od servisa jedne nevladine organizacije, koja se između ostalog bavi i pitanjem integracije stranaca u Luksemburgu. Kako je tih dana bila aktuelna priča o zabrani izgradnje munara u Švicarskoj – tema se nametnula sama po sebi. I tako kroz priču, pomenuta osoba mi pomenu da je skoro učestvovala na sličnom skupu u Strazburu, gdje je prisutnim muslimanskim predstavnicima postavljeno pitanje – „kako to da se toliko bune zbog zabrane izgradnje munara u Švicarskoj, dok se kršćanima u arapsko-muslimanskom svijetu, a prije svega na Arapskom poluotoku, strogo zabranjuje izgradnja crkvi?“ Navodno niko od muslimanskih predstavnika nije bio u mogućnosti da
Kako bi ostali objektivni, moramo se zapitati koliko smo mi muslimani doprijenili da dođemo u ovako neugodnu situaciju, gdje gotovo da ne prođe ni jedna sedmica da se ne pokrene neka inicijativa ili prijedlog zakona koja dodatno uskraćuje našu vjersku i građansku slobodu? Odgovor je -jako mnogo. Krivi smo, pa čak i glavni krivci u ovoj priči, jer počesto zauzimamo prvo mjesto, ali u pogrešnim disciplinama, od kojih su najpoznatije: Kriminal – Četvrti na Zapadu koje su nastanjene muslimanima su nažalost i najopasniji dijelovi grada zbog sveprisutnih kriminalnih radnji: od prostitucije, preprodaje droge pa do krađe automobila i sitnog džeparenja. Mnogi od nas bi se iznenadili kada bi vidjeli koliki je procenat muslimana u zapadno-evropskim zatvorima, koji su se tu našli uslijed bavljenja nezakonskim radnjama. Neobrazovanost - Iako je edukativni nivo muslimana na Zapadu znatno bolji nego li je to slučaj u muslimanskim zemljama, ipak je i više nego nedovoljan da nam omogući da se afirmišemo i uzmemo aktivno i ravnopravno učešće u društvenim tokovima i odlukama. Kompleks manje vrijednosti – Ko se spasi prva dva gornja ćorsokaka, obično upadne u ovaj treći, koji poput ogromne provalije na putu koja se ukaže nakon jakog zemljotresa (izbjeglištva i migracije), proguta svakog pojedinca iz naših redova koji pati od krize identiteta i kompleksa manje vrijednosti. Ovo je nažalost karakteristika koja je ponajviše prisutna kod Bošnjaka, koji su kroz generacije bili prinuđeni da budu donji, da konstantno kriju svoj vjerski pa i nacionalni identitet, te su taj osjećaj inferiornosti ponijeli sa sobom na Zapad – valjda umjesto kofera. Žalosno je da je ta osobina prisutna kod nas – potomaka Ishaka, čije sposobnosti će kad-tad morati doći do izražaja. Gornje pojave uveliko doprinose negativnoj percepciji muslimana na Zapadu. Mi možemo reći da su one često posljedica socijalne isključenosti, ali ipak to nije uvijek slučaj. Zato pozivam muslimane na Zapadu da kad već ne mogu promijeniti mišljenje sredine koja ih okružuje, onda barem promijene sebe same tako što će se integrisati u sredinama u kojima žive, uz to podrazumijevajući potrebu i obavezu da konstantno budu korisni članovi društva, ne stideći se pritom svojih identiteta, a prije svega onog vjerskog za koji ćemo jedino biti pitani na Sudnjem danu. "Allah neće promijeniti stanje jednog naroda, sve dok oni ne počnu mjenjati sami sebe!" (el-Ra'ad, 11.) |