Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | |||||||
|
Kolumne
UTJEČEM SE BOGU OD JALOVA ZNANJA
Kada sam negdje početkom januara dobio informaciju da Islamska zajednica organizira internu debatu na temu koja je bila jako prisutna u javnosti, pod nazivom „Jedinstveni islamski autoritet u Evropi: izazovi, mogućnosti i perspektive“, povjerovao sam u dobre namjere organizatora i radovao se kvalitetnoj akademskoj raspravi koja bi svjedočila o svijesti onih koji su zadužili emanete brige o muslimanima. Čak ni imena onih za koje se moglo pretpostaviti da će biti rezervisani prema ovoj ideji nisu me mogla usmjeriti ka promišljanju o nečijim “drugačijim planovima”. Ovaj tekst možda nikada ne bi ugledao svjetlost dana da su organizatori držali do svoje riječi. Interna rasprava! Interni zaključci! A onda u “Preporodu” fabrikovan izvještaj po volji povrijeđenog egoizma internih sijača smutnje i projektanata obesmišljavanja svih progresivnih ideja bitnih za unapređenje samosvijesti muslimana. Internom ili zatvorenom sastanku prisustvovao je i reisu-l-ulema Husein Kavazović, koji je na početku pozdravio prisutne, mudro prateći tok rasprave što su je vodile mudre glave FIN-a i koji je na kraju odjavio sastanak bez zaključaka ili stavova o pitanju ili dilemama oko evropskog muftije, dilemama koje su okupirale velike mozgove FIN-a. Zaključak da nema zaključka sa interne rasprave o pitanju evropskog muftije donešen je na licu mjesta nakon što mudre glave FIN-a nisu mogle dokazati da je ideja o evropskom muftiji "nerealna" (H.N.), da je "šugava" (E.K.), da je "besmislena" (E.LJ.) i da je "skeptična" (DŽ.H.). Dakle, mudre glave FIN-a su poražene na internoj raspravi Islamske zajednice o evropskom muftiji. I kao što jedan od učesnika reče: „Firaunovi magičari su bili poraženi Musaovom a.s. britkom i jasnom riječju. Uz Božju pomoć.“ Naime, umnici sa FIN-a su uradili sve što je bilo do njih. Imali su više konsultativnih sastanaka prije održavanja interne rasprave, dobili su potrebne naputke o tom delikatnom pitanju od politike, odnosno od centralnog političkog komiteta Fikreta Muslimovića. Na temelju toga, jednoglasno su se saglasili da ideju o evropskom muftiji treba sasjeći u korijenu. Mudro su se dosjetili da organizator internog sastanka bude Institut za bošnjačku tradiciju, pa ako nešto krene neplaniranim tokom, oni nisu krivi, jer se ne može rizikovati njihova naučna reputacija i njihov moralni kredibilitet. Oni to dvoje čuvaju kao zjenicu oko svoga. Osim toga, pitanje evropskog muftije nije nivo FIN-a, jer njihova nauka je na tako visokom nivou da je obični ljudi ne mogu dosegnuti. Zašto bi se oni spuštali na nivo niske pameti. Neka se oni koji su ispod njih penju do njihove visoke, nedostižne i neshvatljive pameti. Ako mogu. A zna se da ne mogu. Nadalje, mudre glave sa FIN-a su isplanirale da raspravu podijele na dva dijela: prvi gdje će oni odmah u startu naučno dokazati da je ideja o evropskom muftiji "nerealna", "šugava", "besmislena" i "skeptična", što se slaže sa Gazalijinom i Dekartovom filozofskom premisom da na početku bijaše skepsa, odnosno sumnja. A na drugom dijelu rasprave govorit će muftija sandžački Muamer Zukorlić, muftija slovenački Nedžad Grabus i muftija zagrebački Aziz Hasanović. Mudre glave sa FIN-a nisu ništa rekle, ali su u podsvijesti držale da će oni svojim "naučnim" referatima i "moralnim" stavovima dokazati da nema govora o europskom muftiji. U međuvremenu su saznali da muftija zagrebački neće ni prisustvovati. Ta vijest ih je razgalila, jer im se činilo da im je lakše da se nose sa dvojicom muftija, sandžačkim i ljubljanskim, nego sa trojicom, koji su sve ovo i zakuhali po nečijem nagovoru. Zna se čijem, ali toga ne treba spominjati, jer mudre glave sa FIN-a taj jako iritira. Dakle, umne glave FIN-a su sve uradile što je bilo do njih da batale svaku pomisao o evropskom muftiji. No, možda im se, ipak, omaklo pa nisu pozvali još svojih istomišljenika poput R.H., A.S. i M.S. U ovoj trojici leži kombinacija bogoslovsko-katoličke nauke i kantovsko-hegelovsko-marksističkog umovanja, koje im je moglo biti od pomoći u njihovom naletu da ubiju ideju o nekakvom evropskom muftiji. Ali eto nisu ih se sjetili. Ili su ih namjerno zaboravili, misleći da su sami sebi dovoljni i sposobni da dokažu da evropski muftija nije moguć. Njih je, naime, najviše nerviralo što je to pitanje uopće otvoreno nakon što su oni oslobodili Islamsku zajednicu od onog na kojeg se sumnja da je kandidat za evropskog muftiju i nakon što su se oni zatvorili u svoje sigurne "naučne" i "moralne" jazbine. To ih strašno proganja, jer taman kad im se pružila mogućnost da prave novi stil Islamske zajednice na principu interesa, a ne na principu apologije, tog stila kojeg kroz "Preporod" "sjajno" promovira Dželaludin Hodžić Džunior - dakle, taman kad su rahat zasjeli u Islamskoj zajednici, pojavi im se ovo "nerealno", "šugavo", "besmisleno" i "skeptično" pitanje evropskog muftije. I pokvari im mir. I batali im zasluženu umnu mirovinu, sa i bez skepse o bilo čemu što nije na dohvatu njihove ruke, iliti njihove pameti. Jer opet neko tamo talasa. Opet neko tamo izaziva lava dok spava. Opet neko otvara nove vidike muslimanima od kojih njih boli glava i svrbe ih oči, kao da su "šugavi", a nisu, jer oni se ne bave šugavim idejama. I opet oni moraju biti protiv. I opet oni moraju dokazivati da nešto ne može, a nisu se ni makli s mjesta. I opet im se može dogoditi da budu protiv nečega, a ono ipak sve prođe mimo njih, kao što je prošlo podizanje novih medresa, islamskih fakulteta, otvaranje postdiplomskih studija na FIN-u, osnivanje Bošnjačke gimnazije, otvaranje Internacionalnog univerziteta u Novom Pazaru, gdje svakim danom sve više studenata iz Tuzle, Sarajeva, Bihaća, Travnika, Mostara odlazi tamo na postdiplomske studije i polažu doktorate. Jer, mudre glave ne mogu dozvoliti da se nauka spušta tako nisko da je na dohvatu svakome. Nauku treba držati tako visoko da nije na dohvatu svakome, posebno onima koji nisu podobni poput E.T., kojem je F.F.Č. osporila tezu, ali bez obrazloženja, jer je to ispod nivoa da se studentu bilo šta objašnjava, jer je u Sarajevu još uvijek na snazi Tamni vilajet u režiji svemoćnih na FIN-u, koji se hrani od zekata i vitra muslimana, koje, naravno, niko ništa ne pita, jer mudre glave na FIN-u sve znaju šta treba i šta ne treba muslimanima u Bosni i šire. No, ipak im je uspjelo da zaustave program osnivanja Islamskog univerziteta "Gazi Husrev-beg", o čemu postoji i odluka Rijaseta Islamske zajednice, jer su oni zaključili da je to nemoguće. I uspjelo im je, našta su jako ponosni, da jeftino prodaju autonomiju FIN-a Sarajevskom univerzitetu. Muftija mostarski Džabić se sigurno prevrće u svom mezaru u Istanbulu, jer njegova borba za mearifsko-vakufsku autonomiju Islamske zajednice izgleda je bila uzaludna. Tu izborenu autonomiju su "mudre glave" FIN-a džaba poklonile zbog dva-tri senatorska mjesta na Sarajevskom univerzitetu i zbog mogućnosti da vrše čistku nepoćudnih postdiplomskih kandidata, koji su zbog toga prisiljeni da traže akademsku slobodu u Novom Pazaru. Zbog takvog odnosa prema našoj mladosti, Sarajevo, kao i cijela Bosna, sve više liči na "tamni vilajet" iz najcrnjih vremena njene prošlosti. Ali to umne glave sa FIN-a ne zanima. Njih samo zanima kako da ubiju "nerealnu", "šugavu", "besmislenu" i "skeptičnu" ideju o evropskom muftiji. I taman kad su pomislili da su obavili posao ili zadatak, kojeg su dobili od Fikreta Muslimovića uz mudru podršku promišljenog i važnog faktora u Islamskoj zajednici Z.LJ., muftija ljubljanski ih nije podržao, odnosno suočio ih je sa argumentima koji, zbog visine sa koje oni posmatraju stvari, njima nisu bili na domak ruke, niti na vrhu pameti. To što je muftija ljubljanski Nedžad Grabus govorio, njima je bilo nedohvatljivo ili neshvatljivo, jer su se oni ranije saglasili, a to je nova šura u Islamskoj zajednici, da to oko evropskog muftije ne treba ni pokušati da se dohvati, shvati i, ne daj Bože, prihvati. A onda, na njihovu žalost, bilo je dovoljno vremena prije podne namaza da im se obrati muftija sandžački Muamer Zukorlić, koji im je u svom prepoznatljivom stilu, koji se razlikuje od novog stila u Islamskoj zajednici za kojeg je zadužen stilista Dževad Hodžić Senior, onako ljudski i bratski održao lekciju, koja će se pamtiti za sva vremena. Slušao sam i gledao muftiju sandžačkog Muamera Zukorlića bezbroj puta i uvijek me je dokraja oduševljavao bistrinom svoga uma i snagom svoga morala, ali slušajući i gledajući ga kako govori u Gazi Husrev-begovoj biblioteci (1436/2014) pred reisu-l-ulemom, muftijama, imamima, muderrisima, profesorima i običnim džematijama, shvatio sam da je on rođen za veliku misiju na ovim prostorima i šire. Muftiji Zukorliću, zaista, priliči da govori o evuropskom muftiji, jer tog dana u Sarajevu on je nadmašio samoga sebe. Mislim da će se umne glave sa FIN-a vječito kajati što su ikad i pomislili da organiziraju interni sastanak Islamske zajednice o temi "Evropski muftija" i što su na taj sastanak pozvali muftiju sandžačkog Muamera Zukorlića da ih podsjeti na historijsku oporuku muftije pljevljanskog i sandžačkog Vehbi Šemsekadića Sarajlijama, kad im je rekao: „Čujete li Sarajlije i svi ostali! Ja sam vam Švabu dobro dočekao i vratio ga od Tuzle i Brčkog, a jedna mi je vojska kod Maglaja gdje će Švabu dočekati. No, čujete li vi age Sarajlije! Kunem vam se vjerom i Kur'anom, ako li mi nevjeru učinite, žive ću vas sve odrati!“
E baš tako. Muftija sandžački, ovovremeni, naučno i moralno ih je odrao. Naučno im je pokazao da su njihove teze, ne samo o temi evropskog muftije, nego inače, prazne ili jalove i zato ih muslimani ne razumiju. „Vi morate iznova pisati svoje knjige, jer vam ih niko ne čita zato što je vaše mišljenje isprazno i neupotrebljivo i zato što su vaši stavovi kukavički i defetistički“ - viknuo je muftija Zukorlić tako jako da ga je predsjedavajući H.N. upozorio da spusti ton. „Ne, neću da spustim ton, jer hoću da se čuje moj glas da sam se danas uvjerio da ste vi takozvane umne glave na FIN-u tu samo da osporavate i ometate sve što nas vodi boljem i naprednijem. Bili ste protiv da Alija osniva političku stranku, a onda kad je to uspjelo bili ste prvi bajraktari te stranke i te politike. Mene ne zabrinjava šta će biti sa idejom evropskog muftije, jer će to ići s nama ili bez nas, odnosno s vama ili bez vas, ali sam zabrinut mentalnim sklopom i moralnim stanjem profesora na FIN-u. Kakva je to akademska pamet FIN-a koja na ovakvom časnom skupu upotrebljava riječi "šuga" i kaže da je rasprava o ideji evropskog muftije "besmislena". To znači da smo svi mi ovdje besmisleni. Vi ste besmisleni, jer ste pristali da dođete na ovu raspravu, koju nazivate besmislenom, ali ja nisam besmislen, jer imam misao, jer mislim da ne treba da čekamo, kao što je dosada bilo, da nam razni carevi, kraljevi i maršali nameću svoja rješenja za naše potrebe, već mi sami treba da nalazimo svoja rješenja za svoje potrebe. Jedna od tih potreba je i institucija evropskog muftije, koja treba da bude naša zato što smo mi sa Albancima jedini autohtoni muslimanski narod u Evropi.“ Nakon Muftijinog izlaganja sve se promijenilo. Nekima je nedostajalo zraka, nekima se oborio pogled ka zemlji, neki su lomili prste, neki su ustali i otišli, ali većina je shvatila razlog Muftijinog visokog tona i podržala njegove naučne argumente i moralne stavove. Svima je postalo jasno da umne glave sa FIN-a nisu ni age ni Sarajlije (iz Šemsekadićevog vremena), već ukočeni, sapeti i skeptični likovi, koji se boje svoje sjene, koji su izgubljeni u vremenu i prostoru, koji su vidno u konfuznom stanju identiteta, jer hoće da budu ono što nisu, zato što ne znaju da brane ono što jesu. Oni ne znaju da budu slobodni muslimanski intelektualci koji brane kako islamsku misao tako i muslimanske ličnosti, uključujući i rahmetli Husein-ef. Đozu (pardon Dželaludinu Hodžiću Džunioru zbog nagovora da se Fakultet islamskih nauka vrati islamskoj i muslimanskoj apologiji). "Umne glave" na FIN-u su svrha sama sebi i zato oni su protiv svakog pokreta koji je mimo te njihove svrhe, posebno sad kad se poravnalo sa Federalnom TV, sa "Oslobođenjem", sa "Danima" i donekle sa "Avazom", Islamskoj zajednici ne treba apologetski diskurs u javnosti, već joj treba da se njeni predstavnici interesno pozicioniraju tako da nema više prepirke na liniji onih koji islam i muslimane napadaju. Islamska zajednica treba da otvori apologetski diskurs sa onima koji brane islam i muslimane od napada da to ne čine "agresivno", već mudro i mehko, pa makar nam se na glavu popeli. Mi treba da šutimo i trpimo, jer je strpljen spašen. Tako treba da trpimo i "umne glave" na FIN-u koje jest da su nam se popele na glavu sa svojim defetizmom, ali opet strpljen – spašen. Njihova nauka je previsoka za nas obične ljude i zato treba da u njih gledamo kao u nešto "sveto", ne daj Bože. Neka dragi Allah poživi sandžačkog muftiju Muamera Zukorlića, jer bih lično bio jako tužan, depresivan i defetiziran od FIN-a da nije njega i njegovog Univerziteta u Novom Pazaru, gdje je moguće slobodno prijaviti temu o svim pitanjima bez dozvole F.F.Č., koja zatvara vrata FIN-a za slobodoumne. U pomenutom "internom" izvještaju u “Preporodu” nije napisana ključna teza koja se mogla čuti od većine diskutanata. Evropski muftija je realnost. Sa njima ili bez njih. Ovog puta sa nama sigurno, inšallah! Ovako ili onako! Mudrim glavama sa FIN-a ostavljamo da, nakon pet ili deset godina, pišu referate o historijskoj odluci da podrže ideju institucije evropskog muftije. Do tada će već nekako preboljeti rane od istine koju su, izgleda, po prvi puta izbliza čuli. P.S. Ovo napisah iz lične potrebe za slobodom. Napisah da ostane zapis o jednom događaju, o jednom vremenu i o jednom čovjeku u Islamskoj zajednici koji je porazio prodavce magle na FIN-u.
|