Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | ||||
|
Kolumne
ZAŠTO FATMIR ALISPAHIĆ NEMA PRAVO NA OBRAZOVANJE?
Slučaj ili, bolje reći, tretman Fatmira Alispahića na Filozofskom fakultetu pokazuje da je nekolicina profesora ovog fakulteta uzela u svoje ruke univerzalno pravo na obrazovanje i da po svojim mjerilima i kriterijima odlučuje ko se može obrazovati i do kojeg nivoa. Pravo na obrazovanje spada u temeljna ljudska prava, zaštićeno je međunarodnim standardima. Član 26 Univerzalne deklaracije UN o ljudskim pravima iz 1948. godine jasno je definirao da „svako ima pravo na odgoj i obrazovanje; odgoj i obrazovanje mora biti besplatno, barem na osnovnom i općeobrazovnom stupnju; osnovno obrazovanje mora biti obavezno.“ Također isti član dalje navodi: „Tehničko i strukovno obrazovanje mora biti dostupno svima; više i visoko obrazovanje mora biti dostupno svima prema sposobnostima.“ Državni organi BiH su dužni da osiguraju potpunu primjenu prava na obrazovanje uključujući i odredbu da „više i visoko obrazovanje mora biti dostupno svima prema sposobnostima“ pa i Fatmiru Alispahiću. Jedna od funkcija države i njene strukture jeste da svim svojim građanima osigura uslove za opismenjavanje, stjecanje temeljnog obrazovanja, vještina i sposobnosti koje će im omogućiti dostojanstven život od svoga rada. Prema tome, Senat Univerziteta u Sarajevu, Rektorat, upravni odbori Filozofskog fakulteta i Univerziteta u Sarajevu te na koncu Vlada i Skupština Kantona Sarajevo, kao finansijeri i nosioci osnivačkih prava, imaju obavezu da spriječe diskriminaciju, kršenje međunarodnih standarda o obrazovanju a posebno monopoliziranje prava na obrazovanje. Ukoliko su Rektorat, Senat Univerziteta, Vlada ili Skupština Kantona Sarajevo prebacili na nekolicinu profesora na Filozofskom fakultetu ingerencije da budu moralno-ideološka komisija koja će prosuđivati kome kakvo obrazovanje dolikuje onda o tome trebaju obavijestiti javnost. Javnost treba znati kome je dodijeljena uloga „velikih inkvizitora“ i ko je rado prihvata! Javnost treba odlučiti hoće li svojim novcem finansirati rad „velikih inkvizitora“ i slaže li se da „inkvizitori“ koriste javne ustanove i javni prostor za realizaciju svojih rigidnih moralno-političkih i ideološko-partijskih uvjerenja. Verbalni delikt, moralna podobnost, ideološka lojalnost i politička linija na univerzitetima su kategorije koje su u demokratskom svijetu poražene ili se permanentno protiv njih vode borbe. Živjeli smo u uvjerenju da su i na ovim prostorima izgnane te kategorije iz akademske zajednice. Očito je da nisu i valja ozbiljno raditi na demokratizaciji univerziteta i akademske zajednice, njenom oslobađanju od ideološke skučenosti i rigidnosti.
Treba se podsjetiti da je jednom dijelu Bošnjaka u komunističkom sistemu bilo onemogućeno i nepriznato pravo na obrazovanje. Medresa je dugo vremena bila nepriznata škola, s njenom diplomom se nije mogao upisati fakultet. (Doduše, bilo je nekih perioda u kojima su se pravili izuzeci). To iskustvo nije nimalo prijatno i ugodno. Jeziva je pomisao da se ponovo uspostavlja moralno-ideološka podobnost na Univerzitetu u Sarajevu. Jeziva je pomisao da se ponovo može desiti na Univerzitetu u Sarajevu da nekolicina profesora određuje moralnu podobnost kandidata za visoko obrazovanje. U kakvom to društvenom i obrazovnom ambijentu živimo? U ambijentu u kojem će oni sretnici kojima moralno-politička komisija kaže da su podobni da se obrazuju biti im vječno zahvalni na tom „daru milosti i velikodušnosti“! To je put u ponovno obrazovanje licemjerne i moralno posrnule akademske zajednice, u izobrazbu kadrova koji će služiti svojim velikodušnim akademskim darovateljima prava na obrazovanje, to je put u odgajanje invalidnih i frustriranih Bošnjaka koji će se stidjeti sebe i svoga identiteta. Na taj način morat će odlaziti u „bijeli svijet“ da bi ostvarili pravo na visoko obrazovanje svi oni Bošnjaci koji ne pristanu na ucjenu „cenzora“ sa sarajevskog Univerziteta, kao što su i nekada ranije morali odlaziti. Izgleda, ne da se Bošnjacima s obrazovanjem. Prošle godine je u ovo doba sve „kipjelo“ od vjeronauke i zahtjeva za ideološkim čistunstvom u osnovnom i srednjem obrazovnom sistemu u Kantonu Sarajevo, a sada se uvode moralno-ideološke podobnosti i verbalni delikt kandidata kao preduslovi za ulazak u obrazovni proces Univerziteta u Sarajevu. Pitanje osiguranja prava na obrazovanje i eliminacija verbalnog delikata i moralno-poltičke podobnosti kandidata na univerzitetima je ključno pitanje za razvoj demokratskog društva. Ono prevazilazi okvire bilo kojeg pojedinca i traži odlučnu reakciju najšire društvene zajednice, posebno studentske i studentskih asocijacija. Akademska zajednica koja se finansira iz budžeta mora biti sluga ovog naroda na način da sinovima i kćerima ovog naroda i ove zemlje ponudi najkvalitetnije obrazovne sadržaje i metode, da služi studentima, postdiplomcima i doktorantima. Dossier: Diskiriminacija mr. Fatmira Alispahića na Filozofskom fakultetu » HNV BIH TREBA DA ZNA DA REISU-L-ULEMA IMA PRAVO DA ŠTITI SVE ČLANOVE ISLAMSKE ZAJEDNICE
MINA | 07.06.2012 16:38 » SENAT UNIVERZITETA U SARAJEVU ODOBRIO MR. FATMIRU ALISPAHIĆU ODBRANU DOKTORATA
B.net | 06.06.2012 15:46 » BOSANSKI DUH SLOBODE JE NADŽIVIO SVE TIRANE I DESPOTE PA ĆE NADŽIVJETI I OVE SADAŠNJE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 01.06.2012 14:54 » LOVRENOVĆU I SLIČNIM INKVIZITORIMA JAVNO BACAM RUKAVICU U LICE
Mr. Fatmir Alispahić | 25.05.2012 18:00 » SANKCIONIRAJTE UVOĐENJE VERBALNOG DELIKTA NA FILOZOFSKOM FAKULTETU U SARAJEVU
B.net | 17.05.2012 13:32 » DEKAN ILI DIKTATOR: IVO KOMŠIĆ ZABRANIO PETICIJU PROTIV DISKRIMINACIJE FATMIRA ALISPAHIĆA
B.net | 17.05.2012 13:26 » UKOLIKO AKADEMSKO PRAVO MR. ALISPAHIĆA BUDE PROTJERANO IZ SARAJEVA DOKTORSKE STUDIJE MOŽE UPISATI NA UNIVERZITETU U NOVOM PAZARU
B.net | 16.05.2012 13:38 |