"KRIVA ŽENA" K'O "KRIVA DRINA"
Autor: Ajša Čišija
Objavljeno: 15. Sep 2019. 15:09:36

AJŠA ČIŠIJA: Dakle, u Kur'anu je to PREPORUKA, i to VJERNICAMA, i opšte je poznato da svaka vjernica-muslimanka prolazi fazu svog vjerskog sazrijevanja i u nekom ranijem ili kasnijem dijelu svog života najčešće prihvati i ovu Božiju Odredbu koja se tiče odijevanja. Meni je trebalo 37 godina da s ljubavlju prigrlim hidžab, nekoj mojoj sestri po vjeri i više, a nekoj je bila dovoljna punoljetnost da donese odluku po tom pitanju. Jesmo li krive (neravne, zar je problem što su sve rijeke na svijetu vijugave) ili smo krive (pogrešne)?!


Ko će krivu Drinu ispraviti?! Niko. Kriva Drina je fakat, kao što je i stamenost "Krive žene" fakat. Etički kodeks poslovne etike nije nadležan da zadire u njenu privatnost (jer ga ona nije ovlastila). S druge strane, tolerisati nasrtaj na tu privatnost, nasrtaj na srce i dušu čovjeka, je isto što i trpjeti nepravdu. Pričam o pokrivenoj ženi. PO VLASTITOM IZBORU.

Iz vjere nije dozvoljeno silom izgoniti. Nikakvi pritisci tu ne vrijede. U tom kontekstu, ali iz suprotnog ugla posmatrano, neka je "Saudijka" slobodna žena. Elhamdulillahi. Trebala je to uvijek i biti. Kur'anska poruka je jasna i kad se tiče slobode ubjeđenja: "U vjeru nije dozvoljeno silom nagoniti - pravi put se jasno razlikuje od zablude!... "(Kur'an: El Bekare, 256). Vrijeme je da i žena "Saudije", u nastavku procesa SVOG OSLOBAĐANJA, uživa pravo na slobodu izbora i snosi konsekvence onog što vlastiti izbor vuče sa sobom. Što 'no rekli: "Koliko para, toliko muzike; ili: "Koliko prava, toliko i odgovornosti".

Zapad je postigao što je želio. I neka je. Nadam se da je sretan. I poletan. Duhovno zadovoljen. I neka je, ima pravo na to, ali ... sreća je varljiva ako ne počiva na istinskim vrijednostima. To su mnogi od nas dobrano iskusili i do kraja života će koriti svoju dušu zbog njenih slabosti koje je iskazala živeći nakratko omamljujuću, lažnu sreću, koja je bivala otpuhnuta k'o mjehur od sapunice, a oni ostali sami da se bore sa svojom savješću, u bolu razbuđeni istinom.

Eh, ljudska savjest i DOSLJEDNOST: Sjećam se kad ono davne, jel' ono bi 2004. (nisam sigurna), Amerikanci donesoše avganistanskim ženama slobodu, sreću i blagostanje "čarobnim štapićem": platiše sitnišom neke lakopotkupljive žene da teatralno, uz pomoć pogonskog, vještački-lepršavog vjetra u njihovim rukama, otpušu (u svrhu medijske propagande) sa svojih glava mahrame: puni mali i veliki ekrani žene kako baca mahramu s glave i radosno kliče. Sjećam se te američke "pobjedonosne" istine: eno je i sad odzvanja u Avganistanu. Kako?! Svi znamo. I sad je gledamo, jer još gotovo nije, a kako stvari stoje Amerikanci još nisu otišli, ali najvjerovatnije hoće, a ta "slobodna" avganistanska žena će ostati na milost i nemilost, prije nemilost, kome?! Svi i to znamo. Kraj priče: jad i bijeda... i poruka pouke avganistanske žene: "Kad mi ne želiš pomoći, ne odmaži mi!"

Ali, da se ja vratim "Saudiji" i njenim "ljepoticama". I modi. I civilizaciji. I anticivilizacijskim nastojanjima civilizacije: Moda i civilizacija - "Buntovne Saudijke prošetale tržnim centrima u zapadnjačkoj odjeći ..." (Bljesak.info, nezavisne.com, itd.), ali ja ću sad citirati BH-VIJESTI: "Francuska: Muslimanka s maramom na glavi izbodena nožem" (pred očima muža i djece od 3 i 12 godina).

Šta hoću reći ovim pisanjem? Da, podržati svačije osnovno ljudsko pravo u koje spada i sloboda oblačenja žene. I još nešto: Allah NIJE u Kur'anu Časnom REKAO: Natjeraj ženu da se pokrije, nego: "Recite vjernicama... (An-nur, ajet 31). Riječ "recite" je nedvosmisleno poruka vjernicama, nikako poziv na nasilno ponašanje muškaraca u odnosu na ženu muslimanku koja ne želi i neće da se oblači po islamskim propisima. Dakle, u Kur'anu je to PREPORUKA, i to VJERNICAMA, i opšte je poznato da svaka vjernica-muslimanka prolazi fazu svog vjerskog sazrijevanja i u nekom ranijem ili kasnijem dijelu svog života najčešće prihvati i ovu Božiju Odredbu koja se tiče odijevanja. Meni je trebalo 37 godina da s ljubavlju prigrlim hidžab, nekoj mojoj sestri po vjeri i više, a nekoj je bila dovoljna punoljetnost da donese odluku po tom pitanju. Jesmo li krive (neravne, zar je problem što su sve rijeke na svijetu vijugave) ili smo krive (pogrešne)?!

Niko mi ne reče zašto. Pa zbog koje krivice nas želite žive u zemlju zakopati, ili u kuće zaključati (da ostanemo u njima dok nas smrt ne umori)?! Šta je to nego glupost koja ne može imati prođu i ludilo koje će se morati zaustaviti. Ovo što se nama pokrivenim ženama sada radi, na globalnom planu, je fenomen koji je suprotan razumu i suprotan smislu. Ali, ne zaboravite ovu istinu: nazivajući nas nepismenima, zaostalima, potlačenima od muškaraca, necivilizovanima, ograničenima i krivim ženama nećete nas učiniti manje pismenima, naprednima, slobodnim ženama u relaciji s muškarcima, civilizovanima, slobodoumnima i pravim ženama nego što to jesmo. PRAVA ŽENA - stoji natpis (u klix.ba/vijesti/svijet) ispod slike otkrivene Saudijke (aludira se na to da su one druge, pokrivene - krive žene). Poštujem aktivistice za borbu za prava žena u Saudijskoj Arabiji (kao i svugdje u svijetu) poput Mashael al Jaloud ili Manahel al Otaibi, ali neću ostati nijema na klix.ba i S.H.P. kukavičke inicijale, bez potpisa imenom i prezimenom, za uvrede vjernicama-muslimankama; ničim izazvani "ti inicijali" pokušavaju ismijati i inteligenciju i odjeću muslimanke-vjernice, te kažu:" ...pokrivene žene zurile u nju i odmjeravale je (otkrivenu Jaloud) od glave do pete pitajući je da li je ona poznata ličnost (čitaj: mislile čim je otkrivena mora da je važna i poznata ličnost, da je i meni biti pametna i poznata kao ona). Ni to potcjenjivanje intelektualnih vrijednosti pokrivene žene ne bi dosta, nego nam klix.ba i odjeću nenormalnom proglasi: Niko nikog ne treba prisiljavati da nosi ono što ne želi, ali reći: "Jaloud je počela nositi normalnu odjeću (obs. "specijalno uobičajenu u Saudijskoj Arabiji") odmah nakon ..." (čitaj: nakon što joj je kralj Salman of Saudi Arabia rekao da može) dovoljno govori o malicioznosti autora teksta. Ne mari. Mali je on da razumije definiciju pojma "normalano odijevanje", a kamoli da shvati razliku između denotacije (obima) i sadržaja (konotacije) pojma o kojem je riječ.