MEHMEDALIJA MEHMED - MEŠA SELIMOVIĆ ĆOSIĆEV NAJVEĆI SRBIN NESRPSKOG „POREKLA“
Autor: Sead Zubanović Objavljeno: 16. Sep 2014. 00:09:19
-- Crkni već jednom! -- Najveći srpski vampir se zove Dobrica! -- On je najveće zlo koje se okotilo na Balkanu! -- Drtino stara, fašistička i monstruozna ! -- Đubre jedno kameleonsko ! -- Ovo đubre je trebalo još davno duboko zakopati, a ostaviti samo jedan mali otvor da mogu crvi izlaziti van i povraćati ! -- Metuzalem ! -- Treba mu poželjeti dug život, da u zdravlju doživi pa, pa Kosovo, pa, pa Republika šumska, pa, pa Sandžaku i Vojvodini, Preševu ! -- Sram ga, bre bilo,priučenog, zlog, dokonog, nezaježljivog, alavog, neobrazovanog, pritupog i koristoljubivog starca ! -- Nakon smrti ga odmah treba probosti glogovim kocem!
Doveden u iznenađujuće očajnu situaciju da na samom kraju života ostane bez, njemu najdraže titule „oca srpske nacije,“ poput kockara kome prijeti gubitak najvažnije partije karata u životu, on je iz rukava izvukao skrivenu kartu, normalno „keca“, koja će obrnuti situaciju. Dobrica Ćosić je u svom očaju potegao za imenom Meše Selimovića! U nekoliko navrata javno, po prvi put, indirektno i direktno, njemu svojstveno mudro, pohvalio se da je on lično afirmisao ovog po porijeklu bosanskog, a po djelu itekako velikosrpskog književnika koji je svojim životnim primjerom i pisanjem dokazivao: Spsko poreklo bosanskih muslimana i neutemeljenost postojanja Republike BiH. Krenuo je sa pričom još od 1944.godine kada ga je, navodno, upoznao u Beogradu pa nastavio svoj monolog o druženju sa Mešom u Sarajevu i njihovim dugogodišnjim obaveznim zajedničkim porodičnim ljetovanjima! Reče: Imao sam sreću da mu budem most i veza sa beogradskom antititoističkom opozicijom i mojim intelektualnim krugom. Napomenuo je i to da su porodice Selimović i Ćosić takođe, tih šezdesetih godina zimovale kod Milorada Ekmečića, mnogo kasnije osnivača i mozga SDS-a BiH, u njegovoj vili u Dubrovniku! U jednom od mnogobrojnih navrata Ćosić je čak dvije sedmice sa porodicom bio gost u stanu Meše i njegove supruge Darislavke - Darke opisujući ih ovako: On visok i vitak kao smreka, a ona okruglasta i rumena kao jabuka. Evo i njegovog citata u kojem izražava zahvalnost, prije svega svom domaćinu: Taj hrabri i časni čovek demonstrirao je prijateljstvo prema meni baš u ovim danima, prkoseći bosanskoj vrhušci. Darka i Meša su nas nagradili gostoprimstvom, sestrinskom i bratskom pažnjom i nježnošću. Njihova dobrota je potresna u svojoj potpunosti. Nikada se tim ljudima ne mogu odužiti.“ Baš srceparajuće i lukavo „potresno“ rečeno. Cilj i svrha Ćosićevih čestih dolazaka i podužih boravaka u Sarajevu, gdje je Mešin stan koristio kao istureno komandno mjesto, bio je organizovanje srpskih intelektualaca u cilju sprječavanja najavljene izmjene u popisa stanovništva na kojem se trebalo vratiti ime muslimanskom narodu kao i suprotstavljanju politici buduće promjene Ustava Jugoslave. Novi Ustav, koji je trebao omogućiti veću autonomiju Republikama i dvjema pokrajinama, bio je totalno u suprotnosti sa uvijek aktuelnim planom stvaranja velike Srbije. To je i vrijeme povratka po oslobođenju ukinute komunističke krilatice da Bosna nije ni srpska, ni hrvatska, ni muslimanska, ali jeste i srpska i ... i .. Tri naroda koja čine stabilan zamišljeni tronožac, bila je formula vladajućeg političkog vrha, Centalnog komiteta u izjednačavanju Republike BiH kao ravnopravne ostalim federalnim jedinicama, kojoj se velikosrpska politika žestoko suprostavljala. Za Darku reče da je bila inteligentna, vedra i samosvjesna žena koja mu je kao kćerka đenerala bivše Kraljevine Jugoslavije Živorada Božića, obuzeta sudbinom srpskog naroda, zajedno sa Mešom, redovno otkrivala antisrpske pojave u Bosni. Sve veći muslimanski i hrvatski šovinizam je njega, kao Jugoslovena i Srbina „vređao“, ali i „brinuo!“ A, Meša se, po Ćosićevom svjedočenju, maltene borbom prsa u prsa i na sve ostale moguće i nemoguće načine žestoko suprostavio kako on napisa: Komunističkom bošnjaštvu u tom vremenu bosanskog staljinizma s titovskim pravoverništvom vilajetske, provincijsko mediokritetske sredine mržnje i zavisti opisujući raspeto biće muslimana. Ovako nakititi i poredati negativne epitete samo je zaista „umeo“ čuveni Dobrica! Da bi njegovo opis događaja dobio na vjerodostojnosti i težini, dajući mu epsku notu, napomenu da je Darka tih dana za svaki slučaj zakupila čamđiju da u slučaju potrebe nju i Mešu sa „decom“ preveze preko Drine. Nije bio do kraja konkretan pa se ne zna da li je čamac bio na vesla ili je imao motor. |