DOKLE SRAMNA POLITIKA SRPSKIH ZVANIČNIKA U ODNOSU NA ŽRTVE GENOCIDA?!
Autor: Prof. dr. Husein Muratović
Objavljeno: 14. Jul 2024. 18:07:15
Ovih dana naslušamo se svakakvih kvalifikacija srpskih zvaničnika u odnosu na žrtve genocida u ne samo Srebrenici, ali nijedno iskreno pokajanje. Da bi normalan čovjek dao odgovor na pitanje zašto je na javnoj sceni sramna politika srpskih zvaničnika u odnosu prema genocidu ne bi mu mogao pomoći ni Ajnštajn, da je živ. Stoga koristim izreku velikog Čehova, koji je svojevremeno rekao „da se častan čovjek mora postiditi i pred psom!“ Vjerujte, iako sam pažljivo slušao (i čitao) izjave srpskih zvaničnika, zaključio sam da je tvrdnja Čehova prava mjera vrijednosti ovih negatora ne samo kada je u pitanju genocid u Srebrenici. Jer, na samom početku rata u BiH, u mjestu Biljani, općina Ključ, u jednom danu ubijeno je 268 njegovih stanovnika, među kojima je najmlađa žrtva bila djevojčica stara tri godine. Budući da većina ljudi u BiH i na Balkanu ne zna da je na čelu četničkih falangi bio Marko Samardžija, učitelj baš u tom selu, koji je jedini osuđen na kaznu zatvora od sedam godina, onda proizlazi da je za svaku ubijenu osobu dobio u prosjeku 9,5 dana zatvora!? Pa, gospodo Vučiću, Dodik i ostala bratija, kako tumačite ovu sramnu činjenicu?
Usto, navedeni „učitelj“ našao je utočište u Srbiji i izručen je u BiH tek kada je umro, valjda da i mrtav zatruje bosansku zemlju. Slične stvari dogodile su se u maju i junu 1992. godine u Prijedoru i u mnogim drugim mjestima, da bi finale bilo u Srebrenici. Pa, gospodine Vučiću, zar si još uvijek na Hitlerovoj tezi „ubiti 100 (Muslimana) za jednog (Srbina)!“ Da nije tako, onda bi imao bar zrnce saosjećaja prema potomcima žrtava. Ne, toga ti nemaš, pa je upitno dokle s tobom vrijedi javno komunicirati. Istina, pokajanje da je čovjek promijenio stavove je uredu ako je ono iskreno. U suprotnom, u pitanju je licemjerstvo koje je tebi i protagonistima tvoje politike svojstveno. Naime, potenciranje žrtava u Jasenovcu je ljudsko, ali je ono reakcija na Rezoluciju UN o genocidu u Srebrenici. Usto, ne mogu se porediti neuporedive veličine. I dok se u Srbiji i RS ne priznaju zločini genocida, u Jasenovcu je izgrađan „Kameni cvijet“, autora Bogdana Bogdanovića, a zvaničnici Hrvatske svake godine dostojno obilježavaju ovo stratište. S obzirom da Dodik s pravom potencira žrtve Kozare, moram ga priupitati:

1. Kako se zvala osoba koja je bila politički komesar Kozaračke brigade (čiji komandant je bio Mladen Stojanović) i čije ime je nosila gimnazija u Prijedoru do 1992. godine? Pa, Milorade, to je bio narodni heroj Esad Midžić. Zašto njega tvoja politika izbrisa i gimnaziji u Prijedoru dade ime „Sveti Sava“?
2. Zašto stalno navodite da su u Jasenovcu stradali samo Srbi i Jevreji, a ne i natifašisti, pripadnici drugih naroda. Vjerujem da si čuo za književnika Ziju Dizdarevića i za još mnoge druge književnike i intelektualce Muslimane, koji su, takođe, skončali u logoru Jasenovac. Zašto griješiš dušu i zaboravljaš i njihove žrtve?
3. Milorade, kako objašnjavaš činjenicu da su na platou preko puta hotela „Bosna“ u Banja Luci, poredane biste narodnih heroja, pripadnika Srba, Bošnjaka i Hrvata, a da su izbrisani nazivi ulica po njima, a dati četničkim vojvodama?
4. Milorade, zašto bar ponekad ne pomeneš javni protest Banjalučke uleme, koja je javno osudila zločine nad njihovim komšijama Srbima i zbog toga platila glavom?
5. Milorade, zar misliš da ćeš promijeniti činjenice, ponavljajući laži i stvarajući mitove od pripadnika svoga naroda, a pljuješ na pripadnike drugih naroda?
6. Zar stvarno misliš da ćeš neodgovornom i nemudrom politikom negiranja Bosne i svega bosanskoga, pojačati Srbijanstvo? Nećeš Milorade, jer se na jednom zlu ne može stvarati drugo dobro, čak i uz pomoć SPC, koja je bila i ostala idejni promotor velikosrpskje politike i negiranja država BiH, Crne Gore i Makedonije?!
7. Zar misliš da ćeš silnom halabukom nama zabraniti da obilježavamo stradanja svoga naroda i svih bosanskih patriota? Nećeš, već ćeš postići upravo suprotan efekat! Jer, zaboraviti, značilo bi gorko stečena iskustva baciti kroz prozor.
8. Kada ćeš priznati sebi i svojoj bratiji da entitet RS već odavno nije u bankrotu samo zahvaljujući sredstvima Federacije BiH, koja povlačiš preko Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH) na godišnjem nivou od milijardu i 65 miliona (2023. godine) više nego što ti po kriterijima uplate indirektnih poreza pripada, budući da je učešće tvoje kvazi „državice“ u ukupnim prihodima ove institucije iznosilo svega 18,18% (zvaničan podatak UIO BiH za 2023.)?
9. Zar moljakanje Radovana Viškovića za kredit u Kini nije potez očajnika?
10. Zar misliš da ćemo ubuduće nasjesti na tvoju „filozofiju“ kada eventualno budeš promijenio retoriku, ali ne i logiku? Ne, nećemo. Što to prije shvatiš, prije ćeš prestati gurati svoj narod u materijalnu i svaku drugu provaliju.
11. Na kraju, ti i sva tvoja bratija morate shvatiti i prihvatiti činjenicu da odvajanja RS od BiH nema mirnim putem, čak ni teorijski.
12. Budući da se po Konvenciji OUN iz 1948. godine kolektivitet (narod) ne može proglasiti genocidnim, već pojedinci i/ili grupe određenog naroda, pitam tebe i sve tvoje „umne“ savjetnike: koliko li je hiljada bilo tih pojedinaca u vojsci i policiji RS-a, kada su za sedmicu dana mogli pobiti i zatrpati u masovne primarne, sekundarne i tercijarne grobnice desetine hiljada nedužnih ljudi, žena i djece?! Stoga mi se kvalifikacija da su za zločine odgovorni pojedinci čini nelogičnom i neodrživom. Usto, ti isti pojedinci, koji su presuđeni za genocid nad Bošnjacima, slave širom RS-a i Srbije! Dokle i kako to objašnjavaš, ne nama Bošnjacima, već svojoj savjesti, ako ju imaš, bar pred spavanje?

Nakon pitanja koja su upućena Dodiku, moram javno priupitati njegovog nalogodavca Vučića, slijedeće:

1. Zar ne shvataš da česte promjene tvoje retorike ne mogu promijeniti logiku, odnosno krajnji cilj velikosrpske politike da Srbija treba biti imperija Balkana, a da to iole umni ljudi Bosne neće prozrijeti i tome se suprotstaviti svim sredstvima?!
2. Kada ćeš uz česte izjave da poštuješ teritorijalni integritet BiH, reći da poštuješ i njen suverenitet kao samostalne, nezavisne i nedjeljive Države? Ne, ti to nikada ne kažeš, čak ni proforme radi. Razlog je jasan i čobanu sa Vlašića, a kamoli ne i Bećiroviću, Helezu, Komšiću i hiljadama bosanskih patriota, koji ti se s pravom suprotstavljaju.
3. Kada ćeš shvatiti da tvoju retoriku ispunjava punoća praznine, odnosno da riječi bez djela ne znače ništa. Vjeruj, bosnaki patrioti to su već davno shvatili i stoga ti se suprotstavljaju. Istina, ponekad i na grub način, ali reakcija na drsku akciju, mora biti isto takva.
4. Kada ćeš prestati da podstičeš Dodika na otcjepljenje RS-a i njegovo pripajanje Srbiji, znajući da se to ne može ostvariti bez rata. Jer, ono što je ostvareno genocidnom politikom nema baš nikakve šanse da bude oduzeto od Bosne.
5. Kada ćeš konačno shvatiti da se problemi ne mogu riješiti na isti način na koji su stvoreni i politikom koja nastavlja svoj kontinuitet od 1990-tih?

Na kraju, zastupam teze:

1. Ne treba činiti ništa što se protivi tvojoj savjesti, čak ako to od tebe traži i tvoja država.
2. Da bi se priznala tuđa vrijednost, treba imati sopstvenu (Kami). Pa, gospodo zvaničnici, prosudite kolika je vaša, sopstvena vrijednost.
3. Za vlastiti respekt potrebno je imati ne samo kapacitet, već i obraz.
4. Naše komšije i susjedi moraju konačno shvatiti da se država BiH ne može razvijati samo na bazi kršćanskih vrijednosti, već i na drugim vrijednostima i korjenima.
5. Čovjek koji se stidi svojih korijena, nije čovjek. Vi koji negirate Bošnjake i državu BiH, zapamtite da radite Sizifov posao, odnosno da se valjate u blatu sopstvenih iluzija. Jer, ono što postoji, ne može se negirati, budući da ono svojim postojanjem tjera ne samo na priznavanje, već i na uvažavanje.
6. Bošnjaci u cilju pomirenja (koga?) ne smiju prihvatiti narativ da treba zaboraviti genocid koji je nad njima učinjen u toku Drugog svjetskog rata i 1990-tih godina. To konačno mora shvatiti i prihvatiti svako u BiH, ali i u okruženju i
7. Bošnjaci nikada neće, niti smiju bilo kom drugom narodu uzeti ono što mu ne mogu vratiti.