PRIJEPOLJSKO BAJRAMSKO SIJELO ALI U „NOVOPAZARSKOM SANDŽAKU“
Autor: Ferid Ferko Šantić Objavljeno: 13. Apr 2024. 21:04:43
U drugom bajramskom danu, u prijepoljskom Domu kulture priređeno je: Kao što se vidi na plakatu je bilo navedeno da će, uz pjesmu, na ovom sijelu biti predstavljene i muslimanske igre iz „Novopazarskog Sandžaka“. Opšte je poznato da je „Novopazarski Sandžak“ austro-ugarski i osmanski administrativni naziv koji je nastao nakon 1878. god. Korišten je do 1912. god. Je su li ove muslimanske igre na prijepoljskom bajramskom sijelu bile igre iz doba tog nekadašnjeg „Novopazarskog Sandžaka“ ili su to bile današnje muslimanske igre iz nekog današnjeg „Novopazarskog Sandžaka“? Jasno je da se radilo o današnjim bošnjačkim, muslimanskim igrama ali otkud onda danas „Novopazarski Sandžak“? Nema danas „Novopazarskog Sandžaka“ ali ima nastojanja da se na svaki mogući način izbjegne, zamagli, maskira... zvanična upotreba naziva „Sandžak“. Znači, da se ne bi kazalo, napisalo... da su to muslimanske ili bošnjačke igre iz SANDŽAKA onda se upotrijebio naziv „Novopazarski Sandžak“ koji ne postoji već 112 godina. Istovremeno, što je daleko važnije sa ovim se nastoji kazati kako su to igre samo iz Novog Pazara jer srbijanski režim nastoji nametnuti to kako današnji Sandžak sačinjavaju samo Novi Pazar i Tutin. Onda su, u toj režimskoj režiji, Novi Pazar i Tutin taj današnji, ovovremeni „Novopazarski Sandžak“. U toj režimsko režiji Prijepolje, k'o bajagi, nije ni u tom današnjem, režimskom „Novopazarskom Sandžaku“, odnosno u Sandžaku u opšte. Opšte je poznata ona izborna politička krilatica jednog od prijepoljskih, političkih „Muslimana“: -Mi moramo da vratimo Prijepolje u Srbiju! Znači, režimski cilj je da se Prijepoje na sve moguće načine i u svim sferama (kulturološkim, nacionalnim, vjerskim, političkim...) odvoji od Novog Pazara i tog dijela Sandžaka u opšte. Odatle i ovo nametanje naziva o nekom današnjem „Novopazarskom Sandžaku“. Što se tiče režimskog nastojanja da na neki način uništi naziv „Sandžak“ potrebno je istaći da je, u vezi sa tim, jedan znalac, nedavno, istakao: „Naziv se ne ukida radi naziva, već radi namjere i plana o ukidanju nazivaoca, odnosno onoga koji upotrijebljava taj naziv“ Međutim, režimski režiseri nikako da shvate slijedeće: Bošnjaci u Sandžaku već tololiko desetina godina najsrčanije brane naziv svojeg Sandžaka jer sa time brane i svoj identitet i opstanak. Režimski režiseri će na kraju svhatiti da će sandžački Bošnjaci izdržati i slijedećih više stotina godina u odbrani naziva svojeg Sandžaka i svojeg opstanka u njemu. Zbog toga neka se na slijedećem bajramskom sijelu u prijepoljskom Domu kulture prezentuju muslimanske igre iz Sandžaka. |