Poziv članovima, odborima i imamima u IZ u CG da spriječe podjelu islamskog bića
NACRT AKTA O PROMJENI USTAVA ISLAMSKE ZAJEDNICE U CRNOJ GORI CIJEPA MUSLIMANE BIH I SANDŽAKA?
Autor: Semir Hodžić
Objavljeno: 26. Mar 2015. 13:03:35


Povodom rasprave o Nacrtu akta o promjeni u cjelosti Ustava Islamske zajednice u Crnoj Gori Bošnjačka kulturna zajednica u Bijelom Polju uputila otvoreno pismo muslimanima Sandžaka i Crne Gore, koje u nastavku objavljujemo u cjelosti:

Cijenjena braćo i cijenjene sestre u islamu,
Es-selamu alejkum!
Cijeneći važnost vremena, posebno vremena u kojem smo rođeni, sa čvrstom vjerom i ubijeđenošću da će svaki pojedinac odgovarati za svaku sekundu provedenu na ovom svijetu, vođeni mišlju da je nedopustivo da se neki neodgovorni pojedinac ili grupa neodgovornih pojedinaca poigrava sa našom vitalnom organizacijom, Islamskom zajednicom u Crnoj Gori, odlučno se obraćamo svima vama u nadi da ćemo promijeniti svijest i stanje zajednice na bolje od ovog što danas imamo.

Vlasti u Crnoj Gori su iskopale iz duboko uzdrmanog i povrijeđenog naroda neodgovorne pojedince sa intelektualne i duhovne periferije našega naroda

Historija čovječanstva je pokazala da jednom narodu najveću štetu mogu nanijeti oni koji su lični interes izdigli iznad interesa naroda, smatramo da se upravo to i nama dešava draga braćo i cijenjene sestre. Vlasti u Crnoj Gori su iskopale iz duboko uzdrmanog i povrijeđenog naroda neodgovorne pojedince sa intelektualne i duhovne periferije našega naroda, ali i sa same periferije teritorije države koji su za rad ličnih interesa zarobili naše nacionalne i vjerske institucije, podređujući ih interesima mračnih snaga i njihovim opasnim projektima. U tom smislu vidimo da danas u Crnoj Gori najveću štetu stvarnom jedinstvu muslimana Sandžaka i Crne Gore pričinjavaju upravo ustanove sa muslimanskim ili bošnjačkim prefiksom. Zbog preuzetog amaneta vođenja institucija u kojem narod vidi nadu da će ih odvesti u novi kulturni, duhovni , vjerski pa i nacionalni preporod, ne možemo sebi dozvoliti ćutanje, pa zbog toga ovim pismom želimo ukazati na procese koje osuđujemo.


Semir HODŽIĆ (BKZ BP): Dalje u nacrtu akta dočekala nas je još pogubnija činjenica da nigdje nema ni naznaka o konačnom povezivanju Islamske zajednice u CG sa Rijasetom Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini što bi u konačnici rezultiralo snažnim jedinstvom muslimana Sandžaka i Crne Gore sa ostatkom muslimanskog življa u okruženju. Kao što znamo u proteklom periodu tim neodgovrnim pojedincima usta su bila puna govora o jedinstvu, jedinstvu kojeg ima izgleda samo u njihovim glavama.
Nacrt, Ustav i nedgovorni pojedinci

Smatramo da je svaki musliman u Sandžaku i šire duboko povrijeđen sa prijedlogom Nacrta akta o promjeni Ustava Islamske zajednice u Crnoj Gori, naravno i mi. Prosto, ne znamo šta je u ovom trenutku uvredljivije, Nacrt pomenutog akta, činjenica da se ti nedgovorni pojedinci ponose njime, ili pak to što smatraju da se mogu se tako lahko igrati i eksperimentisati sa našim esencijalnim institucijama.

Sporni nacrt akta o promjeni ustava počinje historijskim informacijama koje su namjerno istaknute upravo na početku ne bi li Islamska zajednica u Crnoj Gori bila predstavljena kao institucija koja je djelovala na prostoru Sandžaka još u dalekoj historiji. Podsjetićemo javnost a pogotovo one koji su kreirali ovaj nacrt da je dio Sandžaka prvi put ušao voljom građana, pod određenim uslovima, u sastav teritorije Crne Gore referendumom 2006. godine, a na tom prostoru legitimno djeluje Muftijstvo sandžačko kojem su zadnji put legitimitet potvrdili odbori iz cijelog Sandžaka 1993. godine. A ako pođemo u čitanje dalje historije, primijetićemo da je u sastav Crne Gore nekada bila mala oblasta oko Cetinja, Zetske Doline, kasnije Podgorice i tako dalje se širila. Samim tim je Islamska zajednica u Crnoj Gori upravo djelovala na tom prostoru. Činjenica je da su Odbori IZ gradova u Južnom Sandžaku bili u sastavu Muftijstva sandžačkog koje je bilo u sastavu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Nigdje naznaka o konačnom povezivanju Islamske zajednice u CG sa Rijasetom Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini

Dalje u nacrtu akta dočekala nas je još pogubnija činjenica da nigdje nema ni naznaka o konačnom povezivanju Islamske zajednice u CG sa Rijasetom Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini što bi u konačnici rezultiralo snažnim jedinstvom muslimana Sandžaka i Crne Gore sa ostatkom muslimanskog življa u okruženju. Kao što znamo u proteklom periodu tim neodgovrnim pojedincima usta su bila puna govora o jedinstvu, jedinstvu kojeg ima izgleda samo u njihovim glavama.
Očigledno ljudi najviše pričaju o onome što nemaju pa tako i ti pojedinci najviže govore o jedinstvu a uporno rade na podjeli jedinstvenog narod na ovim prostorima Sandžaka, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Izbor Reisa - samo strogo odabrana i pogodna jedinka

Čitajući nacrt spornog akta nismo mogli da ne primijetimo norme o “crtanju” ličnosti novog-starog, izgleda vječitog, rejsa u CG, koje izdzvajamo:
"Uslovi za kandidaturu

Član 56.
Za reisa može biti biran istaknuti alim, koji posjeduje srednje i visoko islamsko obrazovanje, koji je obavljao dužnosti u Islamskoj zajednici najmanje deset godina, od čega najmanje pet godina sa visokom stručnom spremom i koji je poznavanjem islamskog učenja i ponašanjem stekao opšti ugled i povjerenje pripadnika Islamske zajednice.
Kandidat za reisa ne može biti mlađi od četrdeset, niti stariji od šezdeset godina.
Sabor utvrđuje kandidaturu.

Izbor reisa

Član 57.
Reisa bira i razrješava posebno izborno tijelo koje čine: članovi Sabora, Mešihata i Islamskog vijeća.
Izbor reisa vrši se tajnim glasanjem u skladu sa Ustavom i pravilnikom koji donosi Sabor Islamske zajednice.
Reis se bira na period od šest godina."


Da li ovim uslovima u Crnoj Gori odgovara neko drugi do aktueli reis?
Smatramo da je ovo jedno vješto, ali opet nedovoljno da neprimijetimo, preformulisanje onog spornog člana aktuelnog ustava gdje je definirano kontrlolisanje države, na tajan način, titule Reisa. Sasvim je jasno da je ovaj član upravo taj aktuelni samo bolje zamaskiran.
Naša briga je još veća zbog činjenice da svaki Reis u Crnoj Gori pod ovim predloženim nacrtom ustava Islamske zajednice u CG može biti samo strogo odabrana i pogodna jedinka, koja će morati dugo godina da dokazuje svoju poslušnost ne bi li uspjela ispuniti uslove za tu funkciju.

Mislimani Sandžaka i Crne Gore čine Islamsku zajednicu

Trebaju mislimani Sandžaka i Crne Gore znati da svi mi pojedinačno činimo Islamsku zajednicu koja nam je ostavljena na amanet od naših časnih predaka, i da ova naša esencijalna ustanova nije privatna svojina korumpiranih pojedinaca koji kako rekosmo ne biraju način kako doći do privilegija i ličnih interesa sve na oromnu štetu muslimana u regionu.

Poruka

Zaključićemo naše pismo jasnom porukom koja treba da se proširi kroz naše familije, kroz naše ulice, kroz naša naselja, gradove i države.
NE! NE ŽELIMO DOKAZANO LOŠEG ZA NAS A POGODNOG ZA NEKE DRUGE NARODE, UPRAVO USTAVOM DEFINIRANO, REISA U CRNOJ GORI KOJI ĆE RADITI ZA SVOJE INTERESE NA ŠTETU CIJELOG NARODA.
ŽELIMO GA MI IZABRATI A PONOVO ZAMIJENITI UKOLIKO NE BUDE RADIO ZA PRAVE UNIVERZALNE VRIJEDNOSTI.
ŽELIMO POTPUNO JEDINSTVO SA RIJASETOM ISLAMSKE ZAJEDNICE U BOSNI HERCEGOVINI ŠTO BI U KONAČNICI REZULTIRALO JEDINSTVO NA SVAKOJ RAZINI MUSLIMANA NA TERITORIJI BIVŠE JUGOSLAVIJE POSEBNO NA PROSTORIMA SANDŽAKA ŠTO JE U KONAČNICI NAŠE POTPUNO LEGITIMNO PRAVO DEFINIRANO USTAVIMA NAŠIH DRŽAVA U KOJIM ŽIVIMO.
TRAŽIMO OD IMAMA U BIJELOM POLJU, SANDŽAKU I CRNOJ GORI DA BOJKOTU SPORNI PRIJEDLOG USTAVA I DA SVOJE ZNANJE ISKORISTE ONAKO KAKO IH ISLAM DUŽI U ČEMU ĆE IMATI NAŠU PUNU PODRŠKU, - piše u otvroenom pismu koje je potpisao Semir Hodžić, predsjednik Bošnjačke Kulturne Zajednice u Bijelom Polju.