Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Komentari

BOSANSKI ĐOZO I NJEMAČKI HEIDEGGER – SLIČNOSTI I RAZLIKE
Autor: Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012)
Objavljeno: 23. January 2021. 14:01:24
Ima li neku od Đozinih studenata da objasni Arnautu i bošnjačkim historičarima i parlamentarcima da je bojkot Husjena ef. Đoze i ostalih u konačnici kažnjavanje njih samih, a ne one koje oni bojkotuju kao mrtve i pokopane osobe.
Zar oni koji su iz nehata i ahmakluka digli ruku na čast i ugled Husjen ef. Đoze i ostalih to ne osjećaju na svojoj savjesti?
Zar ih nije stid i pomisliti da se mogu nečija čast i ugled žrtvovati radi dnevne politika?


Ne mogu iskazati koliko sam razočaran u studente Husejn ef. Đoze, koji šute dok im iznova, po ne zna se koji puta, napadaju učitelja. Očito, razmišljaju kao većina lijenih intelektualaca i oportunista na način da je u Bošnjaka „svakog čuda tri dana“. Ali, čudo oko Husejna ef. Đoze nije bilo niti će biti samo „tri dana“, već će trajno udarati na nacionalnu i moralnu savjest Bošnjaka/musliman.

Ne zato što je Damiru Arnautu iz „Njihove stranke“ stalo do istine, već zato što im slučaj Husejna ef. Đoze i ostalih pruža priliku da se obračunaju s političkim protivnicima iz „Stranke demokratske akcije“, za koju se virtualno pretpostavlja da štiti čast i ugled Bošnjaka osim ako ih Arnautova inicijativa u parlamentu bosanske države o izjednačavanju Hesejna ef. Đoze s Dražom Mihajlovićem ne zatekne na spavanju. Damir, svjesno ili nesvjesno, otvara put do osude „Mladih muslimana“, a to znači do osude Alije rahmetli i njegovih boraca. Sabor Islamske zajednice je već jednom osudio „Mlade muslimane“. To nije dovoljno. Nova generacija Bošnjaka to treba još jednom potvrditi.

No, nisu samo parlamentarci ti koje je Arnaut prevario dok su spavali. Spavaju i Đozini studenti, koji nemaju hrabrosti da dignu svoj glas protiv sotonizacije bosanskog filozofa, koji je usporediv s njemačkim filozofom Heideggerom.

Usporediv je Đozo s Heideggerom ne samo zato što su obojica pod lupom kritike zbog uloge za vrijeme nacističke Njemačke, već i zato što se za Husejn Đozu (1912-1982) može reći da je jedan od najuticanijih bosanskih filozofa XX vijeka, kao što je Martin Heidegger (1889-1976) jedan od najuticanijih ne samo njemačkih već i svjetskih filozofa XX vijeka.

Husein Đozo je ostavio pisane tragove svojih razmišljanja za vrijeme Drugog svjetskog rata. Iz tih članaka i govora se vidi da nije osporavao, nije se protivio nacionalsocijalističkoj ideologiji.

Heidegger je bio mnogo izdašniji pa je iza sebe ostavio “Crnu bilježnicu” (naziv su dobile po crnim koricama), iz kojih se vidi da se „Heidegger ne samo angažirao za nacionalsocijalizam, da ga je vrlo ozbiljno shvaćao i jedno vrijeme simpatizirao da bi ga kasnije snažno kritikova, nego da je antisemitizam prodro u njegov misaoni sklop“.

Sa sigurnošću možemo reći da Husjen ef. Đozo u svom „misaonom sklopu“ nije imao antisemitizam, ali jest imao simpatije prema palestinskom pitanju i jest, iz tih razloga, bio pod utjecajem palestinskog muftije Mohammeda Amina al-Husejnija, koji je, na pogrešan način, vidio u Hitleru saveznika u borbi za palestinski narod.

Na isti način kao što je Heidegger kritizirao nacionalsocijalističkoj ideologiji kad je shvatio kuda ta ideologija vodi Njemačku, tako isto je Husejn Đozo kritizirao palestinskog Muftiju al-Husejnija kad je shvatio da je to bila pogrešna politika.

Zanimljivo je da Silvio Vietta smatra optužbu Heideggera za antisemitizam apsurdnom: “Mislim da Trawny sve to kanališe u pogrešnom pravcu - to nema veze s antisemitizmom. Dokaz za to je što je Heidegger učio kod jednog jevreja: Edmunda Huserla“. Pored toga Heidegger je imao jevrejskih učenika i prijatelja a sa jevrejskom filozofkinjom i publicistkinjom Hannah Arendt je bio i u ljubavnoj vezi. Vietta priznaje: “On je kritikovao jevreje zbog njihove proračunatosti. I pritom je - tu bih ga i ja kritikovao - premalo uzimao u obzir da su oni na tu ulogu primorani tokom istorije”. To je, tvrdi on, samo kritika proračunatog, materijalističkog načina razmišljanja i nema veze s rasizmom“ (Vidi: "Znaš, 1933. to sve još nije bilo tako jasno" – Vijesti).

Isto tako, optužba Husejna ef. Đoze i ostalih za antisemitizam je apsurdna: Damir Arnaut je to sve pogrešno usmjerio s dopuštenjem bošnjačkih uspavanih parlamentaraca – to nema veze s antisemitizmom. Nadalje, Husejn ef. Đozina misao, za razliku od Heidergerove, bila je izvan dometa “Weltjudentum” u smislu opterećenosti od jevrejske sile u svijetu, koja vodi anonimnu borbu protiv nacionalsocijalizma. Stoga, Đozo nije bio opterećen pričom o zavjeri “Protokola Sionskih mudraca”, kao što je bio Heidegger.

Pa ipak, Heideggerstraße in Münster niko ni od Nijemaca ni od Jevreja ne osporava, ne traži da se to ime ukloni. Bilo bi dobro da pošaljemo Dmira Arnauta da u njemačkom Bundestagu pokrene inicijativu za izjednačavanje Heideggera sa Hitlerom, kao što je pokrenuo u nas da se Đozino ime izjednači s Dražom Mihajlovićem.

Tu, međutim, ima samo jedan problem, a to je da njemački parlamentarci ne spavaju dok se takve vrste inicijative u Bundestagu čitaju. Ali, ne samo to, Arnaut bi imao problem i sa Ofri Ilaniyem iz Izraela, koji je u izraelskom dnevnom listu „Haaretz“ od 16. 09. 2017. god. zaključio: „Heideggerova filozofija već je napisana u svakom slučaju, i moglo bi se tvrditi da joj pretvaranje u "zabranjeno voće" samo daje veću snagu. Stoga se bojkot Heideggera čini iracionalnim: ne samo zato što se njegova filozofija nalazi posvuda, već zato što će bojkot u konačnici zaista kazniti sebe. Ovdje otkrivamo značajan detalj, koji se odnosi na bojkot uopće: Bojkot je prije svega ograničenje koje bojkot nameće sebi. Oštećenje predmeta bojkota sekundarni je učinak ove aktivnosti, ako uopće postoji. U slučaju Heideggera, na primjer, osoba koja se bojkotira odavno je mrtva i pokopana“. ( haaretz.com)

Ima li neku od Đozinih studenata da objasni Arnautu i bošnjačkim historičarima i parlamentarcima da je bojkot Husjena ef. Đoze i ostalih u konačnici kažnjavanje njih samih, a ne one koje oni bojkotuju kao mrtve i pokopane osobe.

Zar oni koji su iz nehata i ahmakluka digli ruku na čast i ugled Husjen ef. Đoze i ostalih to ne osjećaju na svojoj savjesti?

Zar ih nije stid i pomisliti da se mogu nečija čast i ugled žrtvovati radi dnevne politika?

To nas podsjeća na onoga koji je u sebi govorio dok je palestinsku zemlju prodavao: - Velika je turska carevina, a moja potreba je mala. Neće carevina propasti ako prodam komadić zemlje, ali moja duša hoće ostati gladna ako je haramom ne nahranim.

Tako se rodio rešvet, korupcija, i tako je se izrodio bakšiš u lahkoumnih muslimana. I tako, izgleda, razmišlja danas bošnjačka/bosanska politika dok joj se korupcija mota oko vrata.

Allahu Svemogući, daj nam snage da se izvučemo iz blata!

Allahu Sveznajući, pouči nas da znamo razlikovati dobro od zla!

Allahu Milostivi, omili nam pravi put do uspjeha na Ovome i spasa na Drugome svijetu!



Ostali prilozi:
» OMAŽ SAMOZVANOM ZLOČINCU MILOMIRU MARIĆU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 27. February 2021 20:10
» MONSTRUOZNI ZLOČIN BEZ KAZNE
Ferhat Korajac | 13. February 2021 12:57
» MOJ OMAŽ BOSANSKOM HODŽI ENES EF. HODŽIĆU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 10. February 2021 19:51
» HUSNIJA KAMBEROVIĆ: (H)ISTORIČAR ZA DNEVNU (ZLO)UPOTREBU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 08. February 2021 18:07
» MARKALE, 27 GODINA POSLIJE: SJEĆANJE NA ŽRTVE - ZABORAV DŽELATA
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 07. February 2021 20:11
» MOJA PODRŠKA PORODICI MEMIĆ I ADVOKATU IFETU FERAGETU
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 06. February 2021 00:07
» IZDAJNIK MIRSAD KEBO, SRAMNI SVJEDOK FADIL HASANAGIĆ I BOSANSKI „MUDŽAHID“ NEDŽAD LATIĆ
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 30. January 2021 16:19
» DAMIR ARNAUT - “ANTIFAŠISTA” NA DALJINSKI IZ FOTELJE PARLAMENTA BOSANSKE DRŽAVE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 29. January 2021 16:21
» 27. JANUARA, PRIJE 76 GODINA, OSLOBOĐEN JE KONCENTRACIONI LOGOR AUSCHWITZ-BIRKENAO
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 27. January 2021 14:10
» SVJESNI I NESVJESNI UROTNICI U BOŠNJAKA PRIMJER NOVINARA IBRAHIMA HALILOVIĆA
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 26. January 2021 15:57
» WELCOME BACK, HARISE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 25. January 2021 16:13
» BOSANSKI ĐOZO I NJEMAČKI HEIDEGGER – SLIČNOSTI I RAZLIKE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 23. January 2021 14:59
» HALALI NAM, GENERALE MAHMULJIN, NISMO BILI U STANJU DA ODBRANIMO ČAST BOSANSKOG GENERALA
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 22. January 2021 17:19
» NUŽNA JE SOFTIĆEVA OSTAVKA NA POLOŽAJ PREDSJEDNIKA SABORA IZ U BIH
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 20. January 2021 17:15
» BOŠNJACI, GRADITE NACIONALNE INSTITUCIJE
Dr. Mustafa Cerić, reisu-l-ulema (1993 - 2012) | 20. January 2021 15:00
» HALILOVIĆEVA SIRA PREVEDENA I NA NJEMAČKI JEZIK
Preporod | 18. January 2021 16:28
Ostali prilozi istog autora:
» ROTIRAJUĆI MOSTAR – ŠTA JE TO?
15. February 2021 13:07
» POVRATAK U SRPSKI NEUKOMUNIZAM
01. February 2021 20:31