Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | ||||||
|
Kolumne
ULOGA ISLAMSKOG FAKULTETA I MEDRESE U RAZVOJU VJERSKOG ŽIVOTA
U praksi pak, naime, u svakidašnjem životu ljudi, religija je odavno postepeno gubila uticaj. Nas ovdje, razumije se, interesuje islam. Mislim da tu nema ništa nejasno. On je u islamskim zemljama sveden na ono na što je sveden u neislamskim, pa čak i socijalističkim zemljama: postao je privatna stvar i sveden na formu obreda i na druge mističke manifestacije. Ovakav teorijski i praktični tretman i položaj religije nije mogao ostati bez uticaja na vjernike. To se odražavalo na razne načine. Stvoreno je, u odnosu na religiju, stanje neodređenosti, što je dovodilo do sumnje. Bile su redovite pojave neobavljanja vjerskih obreda i obaveza. U gotovo svim vidovima vjerskog ispoljavnja bilo je mnogo toga formalnog i praznog, sve do pojavljivanja odgovarajućih islamskih ustanova. Ovakva situacija religije nije karakteristična samo za određeni sistem i određeno ideološko shvatanje. Situacija je bila jednaka i tamo gdje se religija teorijski priznaje a u praksi niječe, i tamo gdje se u ona teorijski niječe a u praksi primjenjuje. Na osnovu svega toga postavlja se izuzetno značajno pitanje sudbine religije u našem vremenu. Treba, prije svega, reći da se bez jasnog i posve prihvatljivpg odgovora ne može ići dalje. Mora postojati sigurna osnova sa koje se startuje. Ovo je, upravo, pitanje i zadatak koji stoji pred Medresom i Islamskim fakultetom. Novo postavljjanje i prilagođavanje islamskih ustanova na ovom tlu vrši se u dosta složenim uslovima. Ne smije se, pri tome, izgubiti iz vida da cjelokupni društveno-politički život u kojem se Medresa i Islamski fakultet postavlja, izgrađuje na principima kur'anskog učenja. Tu je na prvom mjestu posebno važno stručno se osposobiti sa najsavremenijim oružjem znanja. To u našim vjerskim ustanovama ne predstavlja nikakav problem. Otuda značaj i uloga vjerskih zavoda postaju sve aktuelniji i presudniji. Napredovanje na polju sposobnosti vjerskog kadra nikada nije bilo uspešnije kao sada, sve to zahvaljujući trudu naših vjerskih ustanova. Rekao je Ibn Kajjim, Allah mu se smilovao, pojašnjavajući vrijednost znanja i njegovih nosioca: “I znanju je dovoljno ugleda to da je prednost njegovih nosioca nad ostalim robovima kao prednost punog Mjeseca nad ostalim zvijezdama, i da meleki spuštaju svoja krila i njima ih prekrivaju, i da za učenjaka traže oprost oni koji su na Nebesima i oni koji su na Zemlji, pa čak i ribe u moru, u mravi u svojim mravinjacima, i da Allah i meleki donose salavat na onoga ko ljude poučava hajru (dobru).” Da Allah nije nije ljude počastio sa učenim ljudima i mogućnosti izučavanja islama na odgovarajućim vjerskim ustanovama poput Medrese i Fakulteta za islamske studije, temelji vjere bi bili porušeni. Te ustanove i cjelokupni vjerski kadar Allah je učinio čuvarima vjere i oni su kao što se spominje u hadisu Božijeg Poslanika: „Odstranjuje od njega (dina) izvitoperivanje onih koji pretjeruju, izmišljanje lažova i pogrešno tumačenje džahila (neznalica).“ Allah je iz svoje milosti podijelio ljude na učenog i neukog i uzdigao je nosioce znanja iznad drugih na visoke stepene, i negirao je jednakost između njih i drugih, pa je rekao Uzvišeni Allah, s.w.t., : „Reci: 'Jesu li isti oni koji znaju i oni koji ne znaju?“ (Ez-Zumer, 9), kao i u drugom ajetu: “I Allah će na visoke stepene uzdignuti one među vama koji vjeruju i kojima je dato znanje.“ (El-Mudžadele, 11) Fakultet za islamske studije i Medresa zauzimaju, nesumnjivo, prvo mjesto u našem vjerskom životu i pritom zasluzuju našu punju pažnju i brigu.
|