Naslovna | Arhiva | Pretraga | Redakcija | O Bosnjaci.Net | Kontakt | Bosniaks.Net | ||||
|
Kolumne
Drugi dio ŠERBO I NJEGOŠ
A kako i ne bi prošlo, kad Šerbo za slobodnaevropa.org vehementno iznosi „argumente“: „Moj je stav da je Njegoš kao velikan pjesničke misli ima svoj značaj i svoje mjesto u vremenu u kojem je nastao. Njegoš je u tom duhu anti islamista čije opravdanje možemo naći u tome što je to bila objektivna i realna težnja naroda tada za oslobođenje...“ Velikan književne kritike Šerbo hvali velikana pjesničke misli i milozvučno ga naziva antiislamistom, ali smjesta opravdava tu Njegoševu mahanicu njegovom težnjom za oslobođenje. Po njemu zločin protiv čovječnosti i ratni zločin to nisu, ako su izvršeni prije dvjesto godina, u Njegoševo vrijeme. Tako misli profesor istorije. U istom dahu vrli Šerbo izvodi bravuroznu špekulaciju svemirskih razmjera: kriva je zloupotreba Njegoša, a ne sadržaj njegove poezije (za koju Šerbo za privatnu upotrebu zna da se radi o nehumanom, nazadnom i mračnjačkom štivu; za javnost – on naravno ima drugi stav)! Očigledno zločinci nisu dobro shvatili Njegoša, pa ga zloupotrijebili. Pogledajmo: „…Ali zloupotreba Njegoša u 20. i 21. vijeku je nešto što ga je diskvalifikovalo kao model uzor etike i morala u crnogorskom društvu, ne samo u Crnoj Gori nego i širom Balkana jer se on doživljava kao neko sa čijim slikama su napravljeni najveći zločini nad islamskim stanovništvom na prostoru Balkana.“
U nastavku intervjua dolazi do izraza Šerbova mađioničarska sposobnost da istovremeno sjedi na dvije stolice. Za demokratsku javnost i one koji realno procjenjuju Njegoševo sporno djelo on ima objašnjenje: ,,Sa Njegoševom slikom su svi pohodi u 20. vijeku napravljeni i manje više svi zločini su pravdani činjenicom da je, eto, i veliki vladika smatrao da treba trijebiti gubu iz torine, da je poturica gori od Turčina…“ A onda slijedi naglo vraćanje akrobate na onu sigurnu stolicu. Jeste da su naredne misli u kontradiktornosti same sa sobom i u košmaru, ali to je posljedica prezahtjevnosti zahvata za profesora. Akrobatika je pak područje za obdarene: „…Ali uzimanje od Njegoša sve što je najgore i to upotrebljavati u 20. i 21. vijeku je nešto što je protiv Njegoša. Njegoša treba očigledno braniti od crkve i vlasti jer imamo nov pokušaj da Njegoš postane parola, a ne poruka. Ja sam za to da se Njegoš kao velikan crnogoske nacionalne kulture i tradicije spasi ali sam protiv toga da se Njegoš ponovo upotrijebi iz razloga koji su dnevno političke a ne suštinske prirode.“ Šerbo nije za to da se od Njegoša uzima ono najgore… Pa, dragi profesore, šta onda s tim najgorim da se radi, čovjek ga je u pisanom obliku ponudio? P.S. U kolumni pod linkom smo profesoru pokazali o kakvom „velikanu“ poezije je riječ, ali on ne haje. |