Bosnjaci.Net - Najcitaniji Web Magazin Bosnjaka u Bosni i Hercegovini i Dijaspori
Naslovna  |  Arhiva  |  Pretraga  |  Redakcija  |  O Bosnjaci.Net  |  Kontakt  |  Bosniaks.Net English

Komentari citalaca
Molimo Vas da procitate pravilnik o postavljanju komentara
OPASNOST RELATIVIZIRANJA PRINCIPA VJERE
Autor: Sabahuddin Sijamhodžić
Objavljeno: 13. August 2012. 19:08:03
Postavljanje komentara na priloge je trenutno suspendovano.



huso75000 (2012-08-25 14:17:17)
Crni Labud ..MS..
Slazem se potpuno nije Alija nista masio izuzev naslova Islamska deklaracija...
U Bosni da je pobijedila Stranka Leptirova zaba baba i kobila bio je projektovan srpskohrvatski rat naseg bosnjackog istrjebljenja pod okriljem jeurope...no to nije bila Allahova volja...i nece ni biti akobogda jer se mi dizemo iz pepela i valjda cemo ovu tezu dokazati i pokazati i pricati nasim geberacijama sta su im ideoloski neprijatelji...
...Alija je bio nasa slika i prilika rakurs ili sl...Bosnjaci ako neznaju kako izgledaju u bilo kojem segmentu onda neka pogledaju sveukupno Alju njegov karakteri lik u sirem smislu i naci ce jednu od svojih osobina Prema Tome ALJO JE SINTEZA KOMPLEKSA BOSNJACKOG BICA SLIKE I KARAKTERA, ali nedopustivo je i haram od tog covjeka stvarati kult i posebno kult licnosti...npr da nije bilo alje ne bi bilo ovdje islama i sve do alje je bilo bezbocnicko ,pa.. da nije bilo alje i njegove privatne stranke ne bi bilo bosnjaka....itd itd

Crni_Labud (2012-08-24 23:29:17)
Huso,

Pa dobro za naslov, meni je manje bitno i iskreno ne vidim nista tu strasno i ako se s tobom slazem, ako jeste, onda to je "samo" (mozda je to vrijednije nego sto ja za sada smatram....) vanjski izgled tijela knjige, ali u sustini, postujem njegovo misljenje, ne kazem da je sve dobro, ali imao je kao dosta tadasnji islamski ucenjaka, voda, politicara zanimljivu analizu i za mene bolju od mnogi poznatiji. Spomenuo sam tu knjigu, zato sto je kod nas slabo od nase mase iko poznaje ili je procitao.

Svidza mi se kada je rekao da su u Pakistan-u naprivili gresku po tome sto su se prije poceli baviti pitanjem da li treba osjeci covjeku ruku zbog loseg dijela ili ne, i to SVE PRIJE nego sto narod cvrsto se iskolujem, to jeste postigne velik duhovni odgoj.

Sto se tice druge njegove knjige, “Islam izmedzu Istoka i Zapada”, mislim da je jako dobra knjiga u sve i jednom smislu i ona dokazuje da je Alija r.a bio vrlo pametan covjek, sta god mu zamjerali za ovaj rat.

« Sto je vise covjek civilizovan sto je manje civilizovan ! » Nije rijec za rijec, ali je to…ako me shvatis. Zapad ti je sami dokaz, tog misljenje.

Mislim da je ta knjiga jako poucna, ima na desetine analiza s kojim mozes i to kako, covjek-a koji nevjeruje u Bog-a da ga dovedes na veliku zbunjenost a vjernika da obogatis.

JAKO VELIKA KNJIGA. Krivo mi je sto se tako medzu nasim ljudima ne dijeli vise ili poznaje.

Huso, hvala. Nisam bio to ni zapazio, mislim u vezi naslov-a, slazem se i ako je za tebe to vece vrijednosti. Mali sitnica velike vrijednosti, kao sve.

"Hodze zive od Islam-a, a mi za Islam" (Alija r.a), ove rijeci idu za hodze koji stoje na papiru sto je Hrzul dole dostavio.

Salam i Pozdrav.

huso75000 (2012-08-23 22:04:27)
CRNI LABUD
...Mislim da se "Islamska deklaracija" nemoze napisati ni na hiljadu stranica...Ono sto je Alija napisao ima pogrjesan naslov vjeropvatno mu ga je on pogrjesno dao...Razmatrati na 40 do pedeset stranica probleme u muslimanskom svijetu pa to nazvati islamskom deklaracijom je po meni promasaj i glupost jer,ISLAMSKA DEKLARACIJA JE sve ono sto je objavljeno u KUR°ANU tj u opstem smislu to je Islamska deklaracija, mislim sa tog stanovista da je grijeh nazvati Islamskom deklaracijom to sto je na^pisao Alija...to je vec vise puta i na vise mjesta neselektivno zapisano napisano i obradjeno a deklaracija ISLAMSKA JE KUR°AN a nikakvo pametovanje o satnju islamskog svijeta,,,Zato za svaku napisanu rijec i pustenu u eter ste odgovorni pred Bogom i narodom naravno ako ste odgovorni a na odgovornom mjestu ...

Crni_Labud (2012-08-23 02:06:33)
Alija Izetbegovic r.a je rekao i ako je Islam protiv klera da ga vjerske vode nesvjesno i stvaraju i odrzavaju. I to kako, oni su najvecu olugu odigraliu za tu zaostalost, tako ljepo su se utopili u manje od toga da covjek njihove rijeci i razna tumacenja prihvata isto tako, slijepo nesvjesno, barem mnogi.

Ako je Islam bez i protiv klera, onda nama, Muslimanima, je potrebna mnogo veca sloboda u nasem odnosu sa vjerom i u zivotu, naravno to nam ne daje pravo da radimo sta zelimo (ono sto se ne krsi, zna se, sve ostalo…Slobodan si ili bih trebao da si!) ali nam "daje" pravo da ovakvim poput ovih par velika muslimana ispod, da svakog po njihovom razumu imaju pravo da bez prestanka nazivaju “NEMUSLIMANOM”…pametnijeg posla, nemamo, to nam je jedino preostalo za nasu svakodnevnu jad.

Po mnogim tvrdzim vodama, Knjiga je zatvorena i zna se ono sto trebamo da znamo, znaci nema sta vise gledati i preispitivati, a svijet ide i nas ne ceka.

Kao sto je rekao jedan put G.Mujezinovic.M, Zapad je mnogo stvari od Islam-a preuzeo i ljepo to ofarbao…barem na papiru je dosta toga, ako nije u stvarnosti.

Mehmed, Hrzul i Boran, zanimljive stvari ste napisali. Postovanje.

Drugima,preporucujem da procitaju knjigu, "Islam, izmedu Isotka i Zapada" kao i knjigu "Islamska Deklaracija" od Izetbegovic-a kao i prije svega knjiga od Soudanca Mahmoud-a Mohamed-a Taha. Covjek je objesen zbog svog misljenje.

Salam i Pozdrav.

Hrzul (2012-08-22 16:54:26)
Umjesto Meši, umjesto komentara.
Bravo Mehmede Meša Deliću! Upravo se tako vraćamo osnovnoj funkciji na Planeti – funkciji namjesnika Božjeg. Samo liturgijsko ritualno djelovanje očito iz nekih razloga ne pomaže muslimanima. Sami muslimani moraju potražit razloge zašto im se stanje ne mijenja taman kad biše i dan i noć sricali najkitnjastije i tekstualno najsadržajnije dove. Čak i meleki (anđeli, prijevod za Boran efendiju), osim bogosluženja imaju itekako važne funkcije koje bespogovorno izvršavaju u Božjoj administraciji i upravljanju Univerzumom. Ljudska osnovna zadaća ne Planeti, prema isključivo Božjoj eksplikaciji, je zastupnik Božji! Da li muslimani današnjice ispunjavaju i izvršavaju ovu funkciju danas? Sa velikim stepenom sigurnosti a na bazi onoga što nam je bjelodano jasno: NE IZVRŠAVAJU!? Za to su isključivi krivci ovi tehnolozi - interpretatori vjere koji nam pokušavaju zavrtjet pamet na periferiji u skoro isključivo ritualnoj sferi.

Sabija (2012-08-22 15:07:17)
Tema je dakako ozbiljna. Dodao bih da su tvoja postavljena pitanja legitimna, logicna i ozbiljna. I da ih ti neces primiti kao fakte. Zato sam mislio da je uzaludno raspravljati o ovim pitanjima s tobom.

Imajuci u obzir pitanja koja si postavio, za ovu priliku je bilo bezpotrebna, opsezno ilustrirati poimanje Islama od @ibn abdullah. Ide na ruku g. Hurzulovoj retorici kako su "muslimani(Bosnjaci), u biti zbunjen narod". Ocekivao sam da ce ti se odgovoriti na postavljena pitanja bez retorike, ali sa stavovima u kontekstu vjere po tim pitanjima.

Mehmed Meša Deliæ (2012-08-22 08:55:34)
Umjesto komentara
"Nekada su vjerovali u srp i čekić, a sada u Boga.
Počet ću ovo javljanje sa ovim gore napisani Aforizmom.
Ne želim komentare analizirati niti ovaj članak ali moje zapažanje.
Kada je Musliman zbunjen, iznenađen, ili mu ne paše komentarisanje prvo što uradi na prvo mjesto stavlja Islam. On se ustvari želi sakriti iz Islama kome ni sam nije dorastao. Dijalog u Islamu je potreban, ali i onaj kritički ako će biti od koristi, odnosno doprinijeti dobrobiti.
Ima Muslimana koji žive na Zapadu, a koji su frustrirani i često ljubomorni na druge, koji niti se Bogu mole, niti idu u crkvu u džamiju, ali sve blagodati ovoga svijeta imaju dok onaj koji samo ibadeti ništa nema, jer ibadete među četiri zida i pasivno. I Bog voli radnike, a ne samo one koji vrijeme provode na serdžadi.
Uz pozdrav i selam.

Boran (2012-08-21 21:33:17)
@Sabija
sječaš li se da sam bio obolio od teške bolesti i da sam na ovom portalu
bio lijepo ispraćen na tešku operaciju,sa islamskim željama za ozdravljenje.
Sjećaš li se ??
Islam je bio uz mene na tri teške operacije,osjetio sam iskrene želje
ovdje na portalu i to mi je dalo dodatnu snagu za ozdravljenje.
Evo još trajem,sigurno i zahvaljujući vjeri Islam.
Ja to ne zaboravljam !!!!!!!!!!!!!!!!!

Ostavi se etiketa (praznoglavih),razmijenimo mišljenja,ne moramo se
složiti,ali ćemo biti bar malo pametniji.

Boran (2012-08-21 21:21:55)
— Sabija (2012-08-21 14:40:00)
' Kasno ce uvidjeti da se nisu smjeli upustati u prazan dijalog s gospon Boranom. '

Tebi je @Sabija prazna glava !!!
Tema je vrlo ozbiljna,ozbiljno diskutiramo,a ti ulijećeš kao neki
frajer i osoba od formata.Oćeš reći da sa vama nema dijaloga ????
Oćeš reći da te ne interesira mišljenje okoline -nevjernika ????
Oćeš reći da se nema što diskutirati - u prazno ??????

Pazi formulacije - ' nisu se smjeli upuštati u prazan dijalog '

Živiš samnom na ovoj kugli zemaljskoj i ti nemaš što diskutirati
o pitanjima koja nam zagorčavaju život !?!?!?!?

Ti ćeš tjerati svoje bez obzira što okolina misli !?!?!?
Praznoglavi frajer.

ibn abdullah (2012-08-21 20:38:48)
Šta je Islam?

Islam je vjera koju je Uzviseni Allah objavio svome Poslaniku Muhammedu a.s. da je dostavi i objasni svim ljudima.

Kada se spomene ime kojeg Bozijeg poslanika treba iz postovanja reci: "Alejhis-selam" - Bog ga blagoslovio, a pise se skraceno sa a.s..



Kako je Uzviseni Allah objavio vjeru islam?

Uzviseni Alah objavio je vjeru islam putem Kur`ana. Kur`an je od Allaha prenosio Muhammedu a.s. melek Dzebrail, u vremenu od dvadeset tri godine.

Islamsko vjerovanje (IMAN)

Da mozemo biti musliman i muslimanka, sta smo duzni nauciti i vjerovati?

Duzni smo nauciti i srcu primiti islamsko vjerovanje (iman)

Od cega se sastoji islamsko vjerovanje?

Sastoji se od SEST (6) temeljnih istina vjere ili sest imanskih sarta.

Koje su temeljne istine vjere?

To su:
1.AMENTU BILLAHI Ja vjerujem u Boga, Allaha, Stvoritelja i Vladara svjetova
2.VE MELAIKETIHI U Božije meleke (duhovna razumna bića)
3. VE KUTUBIHI U Božije kitabe (knjige koje je Allah objavio)
4. VE RUSULIHI U sve Božije Poslanike
5. VEL JEVMIL AHIRI U sudnji dan
6. VE BIL-KADERI HAJRIHI VE SERRIHI MINELLAHI TE`ALA I vjerujem da sve sto se dogadja, biva s Bozijom voljom i odredjenjem















OSTALI ASPEKTI ISLAMA



Sigurnost koju Islam pruza



Jedna od osnovnih covjekovih potreba je osjecaj sigurnosti. Osjecaj sigurnosti je psihološka potreba koja mora biti zadovoljena isto kao i ostvarenje licne harmonije i sklada. Kao što znamo, covjekove potrebe su dvojake: fizicke i psihološke. Fizicke potrebe obuhvataju potrebu za vodom, hranom i toplinom. Psihološke potrebe obuhvataju potrebu pripadnosti, sigurnosti i naklonosti. Ako fizicka potreba nije zadovoljena, to obicno završi propadanjem tijela. S druge strane, ako psihološka potreba nije zadovoljena, to obicno vodi psihološkim poremecajima, nedostatku radosti, brizi i razlicitim poremecajima u ponašanju.



Unutrašnja harmonija



Islam naglašava moralnost i etiku, jer covjek treba više od hrane za sretan život. Covjeku je neophodna unutrašnja harmonija. Covjek je tijelo i duša. Covjek nije samo tijelo ili samo duša. I zato, covjeku je neophodno ono što zadovoljava i njegovo tijelo i njegovu dušu.

Islam opskrbljuje covjeka osjecajem sigurnosti. Ovaj osjecaj sigurnosti se izgraduje na razlicite nacine.



Smrt nije kraj

Islam poducava vjernike da smrt nije kraj života, da je ovaj život samo jedna od faza, da postoji drugi život nakon smrti, da je smrt most izmedu dva života, i da je smrt prekretna, a ne završna tacka. To znaci da musliman vjeruje da je njegov život neprekidan. Ovo vjerovanje daje covjeku osjecaj sigurnosti. Kako se može osjecati sigurnom osoba koja vjeruje da je smrt njezin kraj? Islam nam govori da se ne brinemo, uvjereni da cemo nastaviti živjeti cak i nakon smrti, mada na jedan novi nacin. Ovo vjerovanje smiruje osobu. Musliman se ne plaši smrti, jer on zna da je smrt prelazna faza, a ne kraj života.

Ako covjek ne vjeruje u drugi život, onda ce biti preplašen samom pomisli na smrt. On ce takoder biti pod ogromnim pritiskom da trci za novcem i strastima, jer misli da je ovaj život jedina i posljednja prilika. Ovaj pritisak ce lišiti covjeka njegove unutrašnje harmonije, sigurnosti i ravnoteže.



Drugi život



Musliman vjeruje u život poslije smrti, tj. u drugi život. To ga cini zadovoljnim i sigurnim. On se osjeca sigurnim u neprekidnost svog života. On se osjeca sigurnim što se tice njegovih djela u ovom životu: zna da ce biti nagraden za svoja dobra djela, za svoju istrajnost, dobro ponašanje i žrtvovanje. Musliman se osjeca sigurnim u pogledu neprekidnosti svoga života i u pogledu Allahove pravde. Ovaj osjecaj ce otkloniti ocajanje, beznadežnost i zabrinutost, a ucinice covjeka optimisticnijim, aktivnijim i samopouzdanijim.



Allahova milost



Islam poucava vjernika da je Allah Najmilostiviji. Ovaj koncept Allahove milosti je suštinski u islamu. Allahova milost utice na muslimana na dva nacina: primjerom i praštanjem. Ako je Allah Milostiv i covjek mora biti milostiv. Covjek mora biti samilostan prema drugim ljudima svih rasa i svih religija. Covjek mora biti milostiv i prema životinjama. Covjek mora biti milostiv prema drugim muškarcima i ženama, prema rodbini i tudincima, prema svojim roditeljima i djeci, i prema svim živim bicima.

Ovakva atmosfera milosti u islamu pruža osobi osjecaj sigurnosti, jer je milost nešto što daješ drugima i nešto što drugi daju tebi. Kada bi svi bili milostivi na svoj nacin, svi bi uživali milost i osjecali se sigurnim u pogledu svog života, casti, svojih prava i vlasništva.

Allahova milost djeluje na drugi nacin. Kada covjek griješi, on nije odvucen od Allahovog blagoslova zauvijek. U islamu, ako zgriješiš, vrata Allahovog oprosta ostaju otvorena. Ako zgriješiš pa se onda iskreno pokaješ, Allah prašta. Ovakva formula Allahove milosti i oprosta cini muslimana sigurnim u njegovu vezu sa Allahom i sigurnim u njegov moralni kod i moralnu buducnost.



Ljudska milost



Ovaj koncept Allahove i meduljudske milosti je islam naglasio. Kada musliman jede, on pocinje govoreci: "U ime Allaha, Najmilostivijeg i Najmilosrdnijeg.” Kada musliman cita ili citira Kur'an, pocinje to spominjanjem Allahove milosti. U molitvi, musliman spominje Allahovu milost više puta svaki dan.

Tako musliman ponavlja taj koncept milosti više puta dnevno. Musliman živi u atmosferi milosti, kako fizicke tako i psihicke. Musliman je upucen osjecaju da je Bog Najmilostiviji i da su njegova braca po vjeri milostiva. Ako su osobni odnosi sa Allahom i ljudima kontrolisani milošcu, to ce ga uciniti sigurnim u današnjost i sutrašnjost.



Vjerovanje u Allaha



Vjerovanje u Allaha pruža vjerniku osjecaj sigurnosti. Kako se može osoba osjecati sigurnom, ako ne vjeruje u Allaha? Istraživanje je pokazalo da se mentalni poremecaji pojavljuju kod nevjernika češće i ozbiljnije nego kod vjernika. Nevjernik nije siguran ni u šta. On nije siguran o svom pocetku, svom završetku, ili svojim ciljevima. Nevjernik nije siguran u vrijednostima, idealima, ispravnom, pogrešnom, dobru ili zlu. Nevjernik je obicno skepticna osoba, uznemirena, zbunjena i neodlucna.

Suprotno njemu, musliman zna kako je zacet. Musliman zna kako ce se njegov život razvijati. Musliman je sto posto siguran o tome šta je ispravno, a šta pogrešno, šta je dobro, a šta zlo. Musliman je siguran za sebe, svoj život, univerzum, svoje društvene odnose, svoja prava i svoje obaveze. Musliman je siguran u svoje ideale i vrijednosti.



Sigurnost u vrijednosti



Muslimanova sigurnost u svoje vrijednosti i ideale izvire iz sveobuhvatnog moralnog koda datog covjeku od Boga. Kada osoba ima jasne vrijednosti, jasne ideale, jasan pocetak i jasan završetak, ona se osjeca sigurnom, jer zna gdje ide i kako ide.

Dolazimo do specificnijih podataka, ako posmatramo neke neislamske sredine. Vidimo da su tamo osobe sa mentalnim poremecajima cesta pojava. To je posljedica pomanjkanja religioznosti u ovim sredinama. Bez religioznosti, covjek se osjeca izgubljeno, nepodržano i osjeca da nema znacajne svrhe. S druge strane, sa vjerovanjem u Allaha, covjek se osjeca sigurnim, jer osjeca da je predvoden i podržan od Allaha i da ima znacajnu ulogu.

Tako islam opskrbljuje covjeka psihološkom sigurnošcu koja mu treba. Islam opskrbljuje covjeka sigurnošcu kroz neprekidnost života, kroz Allahovu milost i kroz uputu od Allaha. Kada znaš da je tvoj život neprekidan, osjecaš se sigurnim. Kada znaš da je Allah Najmilostiviji, osjecaš se sigurnim. Kada znaš da Allah upucuje i štiti one koji vjeruju u Njega, osjecaš se sigurnim.





(Tekst preuzet iz knjige "Potreba za islamom" autora Dr. Muhammed Ali Alhulija)

Sabija (2012-08-21 14:40:00)
@Hrzul: "A Boran efendiji oni neće odgovorit. Nek se ne nada."

Naravno da ce oni odgovoriti Boran efendiji. I to ce biti njihova greska. Kasno ce uvidjeti da se nisu smjeli upustati u prazan dijalog s gospon Boranom. U svakom slucaju, drzim im finge!

Hrzul (2012-08-21 07:45:33)
Adnanu s poštovanjem,
I sam sam sličnu budalaštinu negdje pročitao. Napisao ju je garantirano neki od ovih smetenjaka i uhljupa. To treba što prije izbrisat i ne stavljati u opticaj jer sena to lijepi čitava plejada ovih što im mozak prepjeru i što ih na periferiji drže.
Oni su toliko otklizali od osnovne intencije vjere da to ne mogu ni pojmit.
Islam nije njihovo vlasništvo. Islam nije religija u klasičnom smislu te riječi.
Islam je Milost Božja!
Islam pripada svim ljudima – od krajnjeg Istoka do krajnjeg Zapada (od Mašrika do Magriba) i od Sjevernog do Južnog pola.
To i sam Svemogući pejgamberu saopštava: „Samo smo te iz milosti prema svjetovima poslali“!
Ovi narogušeni bi diferencirali ljude kao da oni znaju ko jeste a ko nije musliman. Tim inkvizitorskim sljepilom su izdijelili i same muslimane.
Pitanje: da li je lakše biti musliman – konstruktivan član ljudske zajednice u npr Skandinaviji ili u Saudijskoj Arabiji, Bangladešu ili Lilongveu.... Da li je lakše služiti zatvorsku kaznu npr u organizovanom društvu kakvo je skandinavsko i druga ili napr u Bangladešu ili bilo kom totalitarnom režimu koji nosi prefiks „islamic“.
Umjesto da djeluju u skladu s lepršavim principima vrhunske, univerzalne Milosti Božjei ljudima na praktičan način dočaraju svoju sreću zbog pripadnosti Vjeri Božjoj, oni bi torove. Torove bi oni. Pa da zatvaraju svako svoje stado u svoj tor. E to bi oni. Nažalost, oni ne znaju drukčije djelovat. Oni straše svijet. Oni svijetu razvlače pamet po periferiji ritualnom karafekologijom. Islam nije ritual. Islam je život u ljudskim okvirima (i nikakvim drugim) sugeriranim roditeljskom Milošću Projektanta SVEGA.
PS
A Boran efendiji oni neće odgovorit. Nek se ne nada.

Hrzul (2012-08-19 17:34:14)
Nije čudo da je Boran efendija zbunjen.
Zbunjeni su svi vjerski činovnici - profesionalni vjernici i tehnolozi.
Zbunjenost korespondira sa činom u klerikalnoj hijerarhiji - što je čin veći i zbunjenost je veća. Muslimani su nekim čudom tijekom vijekova, ugledajući se na druge crkvene hijerarhije, i sami vaspostavili vlastiti kler. Za kler u islamu utemeljenja nema. Ali ga mi, eto, imamo.
Ako mogu sugestiju Boranu: pristup vjeri maksimalno relaksirat. Jer, vjera je lepršava a nikako utegnuta i narogušena stvar kako je ppojedinci ovdje hoće predstavit...
Sretno!

Boran (2012-08-19 14:42:59)
— sabahuddin.s (2012-08-19 00:22:21
— ibn abdullah (2012-08-18 20:37:14)

Hvala na lijepim riječima,
osim onog
. . . . ništa nekonta . . . . !

Veoma mi je draga rečenica : vaš komentar mi je jako drag
jer je iz drugog ugla !!

Iskreno pišem i u iskrenoj razmjeni mišljenja mi se ne moramo složiti,
ali ćemo bar malo biti pametniji,a ISTINA je da jedni drugima imamo
štošta za reći.
I to nastojati na što ljepši način.
Čestitam vam završetak vašeg posta i za pomoć koju ste ovih dana
pružili potrebitima !!!

Adnan Koljindar (2012-08-19 04:14:42)
Mislim da je nedje napisano da ako musliman misli da nece moci zivjeti zivotom dostojnim muslimana u nekoj zemlji on tamo ne ide, ili ako je vec tu onda napusca tu zemlju.
sabahuddin.s (2012-08-19 00:22:21)
Postovani Borane,

rado cu ti odgovoriti. Samo, sutra je Bajram i imam druge obaveze. Iskreno, Vas mi je komentar jako drag. Jer je iz drugog ugla. On mi je dao da mnoge stvari bolje razumijem. Sveje razmisljanje cu rado podijeliti s tobom, ali i s vim onim osobama koji budu ovo citali.

S postovanjem,
Sabahuddin S.

ibn abdullah (2012-08-18 20:37:14)
Da Allah dz.s.nagradi autora ovog teksta,AMIN!
Nasmijao sam se kad procitah komentar od HRZULE-ta,kako siromah nepogodi gdje se skolovao "predmetni gospodin",e moj HRZULE Allah te uputio insAllah.
Gospodin "NEMUSLIMAN" Boran,naravno zbunjen ovim tekstom,nista nekonta, jer svijetlo istine jos nije doprlo do njega.
Moja poruka gosp.Boranu:UPOZNAJ ISLAM I SPASI SE,Allah te uputio,napusti mrak izidji na svjetlo

Mehmed Meša Deliæ (2012-08-18 15:26:01)
Umjesto komentara
Sačuvao je cilj, pogodio je pored.
Umjesto komentara ja napisa ovaj gore Aforizam.
Ja čitam i članke i komentare i mogu napisati da je efe. Sabahuddin, promašio temu, ako znamo da ne živi i ne radi u S. Arabiji, nego na Zapadu za koji mnoge efe, kažu da je to more (ne)vjernika. Moram Boranu dati za pravo ovo što je napisao, a trebali su oni koji žive i rade na Zapadu koji je i te kako tolerantan prema Muslimanima. Ovo tvrdim jer i sam već decenijama živim i radim i niko mi ne uskraćuje da budem ili ne budem Musliman. Ali ima imama koji otvoreno kažu da će im staž biti bolji i sigurniji ako na Zapadu rade.
Ovdje ne želim članak komentarisati, jer ne želim polemisati, jer efe. ne ide sa vremenom. Nema naroda niti kulture da nije imala i gajila muziku, pa tako i Muslimani koji su na Balkan saz donijeli. Šta će na ovo reći prof. Džemaludin Latić koji piše ILAHIJE??
Uz puno pozdrava i selama Meša.

Boran (2012-08-18 08:08:08)
Cijenjeni komentatori ispod ovog teksta gospodina imama Sabahuddina,
gospodine Sabahuddin

Čitam ovaj tekst od kada je postavljen,vraćam se na njega svaki dan
i čitam komentare.Sve ove dane sam u dilemi,smijem li ja kao nemusliman
(po toj nametnutoj PODJELI koja se meni gadi i gadi mi se napisati
da sam nemusliman i da živim 'u nemuslimanskoj' državi Hrvatskoj)
napisati ovdje svoje mišljenje o ovoj temi.

Prelomilo se u meni i imam potrebu, kao potomak tate bosanca i kao
ljuti protivnik izraza (pojma) NEMUSLIMAN da napišem svoje mišljenje.
Kao prvo ne sviđa mi se naslov.
Pa onda mnogo toga u tekstu.KAKVU VI TO OPASNOST VIDITE kada mislite
na Muslimane u ogavnim nemuslimanskim državama ??? Napisali ste da živite u Švicarskoj i napisali ste da se vjera Islam želi satjerati između zidova stanovanja Muslimana i u džamije !!!???
Kome ovo prigovarate - to 'satjeravanje' ???
Nemuslimanskoj državi u kojoj živite ili svojim vjernicima !?
Oprostite,ali Vi sa ovakvim tekstom ZABIJATE brukve (čavle) u sve glave oko sebe i evo ja,nakon čitanja ovog teksta, imam osjećaj da mi je brukva zabijena u glavu.A to nije lijep osjećaj.
Ima jedna prefriganost u vašem pisanju (namjerna,lijepo dozirana), a to je da poručujete svojim vjernicima DA SE KAO ONI trebaju 'MIJENJATI',a u stvari trebala bi se mijenjati nemuslimanska Švicarska u kojoj živite.
Puno puta sam ovdje napisao kako doživljavam vjeru Islam i vidim da nisam griješio.Za mene je normalno da ako Musliman dođe živjeti u nemuslimansku Švicarsku da lijepo poštuje uređenje te države (koja mu je dala uvjete za život) i da svoju vjeru drži za svoju privatnu stvar (između svojih zidova i zidova džamije).
JER SVE IZVAN TOGA je poziv da se mijenja zemlja domaćin.A to je nož u leđa onome koji te je pustio među sebe.
Zar Vi to ne vidite u svojem pisanju ?????
To je jedan vid 'nasilja' prema nemuslimanskoj sredini (koja te je lijepo primila) A NE DA JE OBRATNO, da te domaćin država krivo gleda.
Kako ste ono napisali - stotine pijanih i drogiranih i sl. !!??
Evo,ja Vama postavljam pitanje (i o tome sam više puta pisao) :
- kako Vi imate obraza živjeti u takvoj Švicarskoj ???
Nemuslimanskoj.Što vas drži u toj državi OSIM ŽELJE da je promijenite ?? Da sam ja na vašem mjestu,odmah bi se iselio iz nje.Je li normalno da su Muslimani došli živjeti u Švicarsku radi mogućnosti dobijanja posla (egzistencije) ??? Je li normalno da je to nemuslimanska država ??
Oprostite, ali nije normalno ovo što pišete.
I kome Vi to uopće pišete ??

Znam da vam se moje mišljenje neće svidjeti,kao ni meni Vaše.
I znam da nemate odgovore na moja pitanja.I da ih ne možete niti imati -JER IH NEMA.
Pogotovo ne možete objasniti zašto živite u nemuslimanskoj Švicarskoj,a osjećate se kao što ste napisali.

U pravomuslimanskim državama nema ovakvih problema.
Tamo nema OPASNOSTI od relativiziranja principa vjere,jel tako !!??
Prema tome, u nemuslimanskim zemljama NEMA TE 'OPASNOSTI' dragi moj gospodine Sabahuddine.Tamo se živi po zakonima te države i ovakvi tekstovi su samo zabijanje brukava (čavala) u glave svoje braće,koja vas dođu slušati.

Adnan Koljindar (2012-08-18 02:40:34)
Uz sve duzno pochitovanje, moram da Vas ispravim. Sevdalinka nije tipicna pjesma balkanskih muslimana. Sevdalinka je tipicna bosnjacka pjesma.
Sevdalinka je bosnjacki brand, bas kao stecci.

Sto se duhovnog pjevanja tangira, svi prakticni muslimani, vjernici znaju da u Islamu postoji samo jedan nacin obracanja Bogu i to je molitva. Sve drugo su lokalne tradicije i obicaji sire ili uze prihvaceni. Dio popularno prihvacenog rituala i formalistike u kome ljudi komuniciraju medju sobom pomocu dogovorenih simbola.

Adnan Koljindar (2012-08-18 02:37:49)
Uz sve duzno pochitovanje, moram da Vas ispravim. Sevdalinka nije tipicna pjesma balkanskih muslimana. Sevdalinka je tipicna bosnjacka pjesma.
Sevdalinka je bosnjacki brand, bas kao stecci.
Sto se duhovnog pjevanja tangira, svi prakticni muslimanimi, vjernici znaju da u Islamu postoji samo jedan nacin obracanja Bogu i to je molitva. Sve drugo su lokalne tradicije i obicaji sire ili uze prihvaceni. Dio popularno prihvacenog rituala i formalistike u kome ljudi komuniciraju medju sobom pomocu dogovorenih simbola.

sabahuddin.s (2012-08-17 18:45:09)
web efendija,
ovaj tekst je i (samo)kritičan. Valjda se to da primjetiti. Islamska zajednica nisu samo imami. Islamska zajednica smo svi mi i svi imamo obavezu da ispravljamo pojave koje narušavaju islam onakav kakav on jeste. Naravno, obavezu podjeljenu shodno odgovornosti koju imamo. Mnogo je časnih imama, profesora, vjeroučitelja,.... koji se u okviru svojih mogućnosti bore da sačuvaju dini-islam u njegovoj čistoj formi. Formi, da mu se ništa ne treba pripisivati niti dodavati.

Islam nema duhovnu muziku, i ona je nepoznata prethodnim generacijama. Naravno, postoji muzički izraz koji prakticiraju muslimani odredenog podneblja. Npr., sevdalinka je izrazito pjesma muslimana Balkana. Ali, to sto je muslimani pjevaju ili sviraju, nju ne cini "islamskom". Islam je cist od toga. Otuda je neprirodno, pa ako hoćeš i blasfemično, da imami, vjeroučitelji, profesori,... tj., džemati, medžlisi, medrese, muftijstva,... organiziraju koncerte. Ako to neko radi - zar to nije relativizacija vjera?

web efendija (2012-08-16 13:00:35)
Sabahudin efendija, za masu stvari koje si oznacio kao pojavu relativiziranja principa vjere, uzroke trebas traziti u svom poslodavcu - Islamskoj zajednici.

Ne znam ko muziku promovise kao dio islama niti sta to tacno znaci ali utisak je da imas nesto protiv ove vrste umjetnosti kod muslimana. Ne znam na koju muziku mislis ali muzika visoke umjetnicke vrijednosti oplemenjuje. Kao takva ne moze biti put relativiziranja principa vjere.

Hrzul (2012-08-16 06:25:31)
Redakciji:
Nerazumno je brisati i cenzurisati komentare.
Redakcija nije ovlaštena da krati komentare.
Komunizam je davno urušen. Zašto sada ponovo iste metode.
Ja pitanje neučinkovitosti vjerskih službenika kad je u pitanju društveno ekonomska pa ako hoćete i vjerska nadgradnja studiram preko 40 godina.
I ništa nisam napisao što ne korespondira sa činjeničnim stanjem.
Nije loše što ste objavili ovaj isječak o cjenovniku!!!
Sreća je pa makar više nema iskata, devra idr....

sabahuddin.s (2012-08-16 02:37:15)
Eto vidis, upravo je moj tekst protiv toga sto si naveo. I to je jedan vid relativiziranja i ismijavanja sa vjerom. To naravno rastuzuje svakog ko je iskren. Ali, to je nas hal. Njega valja mijenjati.

Selam

Hrzul (2012-08-15 19:56:25)
PS
Samo skidam kapu ya kontribuciju u V Korpusu!
Aferim!!!!

Hrzul (2012-08-15 19:51:57)
Do koje mjere je to žalosno nek posluži samo jedan oglas koji se vrti na internetu iz jednog odbora Islamske zajednice sa teritorija današnje BiH:

Cjenovnik usluga dženaze na području Medžlisa IZ-e....:
1. Salavat (po jednoj džamiji) 10,00
2. Gasal...................................................50,00
3. Gasal pomoćnik..............................50,00
4. Sura Mulk....................................10,00
5. Sura Nun - 7 noći......................40,00
6. Lillahi.............................................10,00
7. Jasin (četeresnica).....................60,00
8. Hatma..........................................120,00
Nazalost

sabahuddin.s (2012-08-15 18:17:58)
Brate Hrzule,

predmetni Allahov rob se skolovao u gazinoj medresi. Rat prekinuo skolovanje, pa on bio u Armiji BiH - oficir 505. viteske buzimske brigade, zavrsio Medesu u Cazinu i poslije studirao na FIN-u Sarajevu. Taj, brate Hrzule, dotični Allahov rob je bio 5 godina glavni imam Medzlisa Buzim, a sada je imam, za tvoje cudo - ne u pustinjskom dzematu - vec u Svicarskoj.
Posto si citirao ono sto te najvise "opeklo" onda te mogu pozvati da izvolis svojim argumentiranim tekstom braniti stav da su curlikanja i muzika (ma kako je zvali) od islama i da ce nas to katapultirati na pocetak, kako kazes, porodica naroda...
Hrzule brate moj,...

Hrzul (2012-08-15 09:26:16)
Nevjerovatno!!!
Citiram ovog efendiju:
…. u djelima iz oblasti hadisa, tefsira, fikha, akaida,… A prestati se furati na nekakve moderne pristupe koji se ne mogu staviti u okvire šerijata. Radi ibreta navodim nekoliko primjera.
Kao model islama se promoviraju razna ćurlikanja pod plaštom „duhovne muzike islama“. Da Allah sačuva… Kao da islam ima muziku.(kraj citata).
Mora da se predmetni gospodin školovao u intelektualnoj I ideološkoj pustinji Saudijskoj Arabiji. Bile je efzalnije da je I ostao “dole” nakon završetka školovanja.
Osim toga, ovakvi nam mogu garantovat da ćemo do daljnjeg – najmanje još 2oo godina – ostati na zečelju u porodici naroda na Planeti

sabahuddin.s (2012-08-14 18:27:12)
Adnane,

sasvim je moguće da se u mome tekstu pojavi gramatička i pravopisna gr(j)eška jer ja nisam lingvista. Ono što je važno jeste da je poruka razumljiva.

A kada je glagol "iščitavati" u pitanju nalazi se, istina u svršenom obliku "iščitati", na 236. stranici Rječnika bosanskog jezika u izdanju Instituta za jezik u Sarajevu.

Da je riječ često u upotrebi dovoljno ju je "proguglati" i vidjeti da se često upotrebljava.

Mahsus selam,
Sabahuddin S.

Sabija (2012-08-14 07:25:09)
Kaze jedna mudrost parafraziram, insanu je dovoljno beshare(ukaz manjim pokretom ruke, ukaz pogledom, ... znak). Balansiranim ukazom na drasticne propuste, u temeljnim principima civilizacijskih normi, i demokratickih vrijednosti drustva. Ne ustrajanosti, ne dosljednosti principialnih normi sljedbenika Islama itd., ilustrirali ste mnogo vise od jednostavnog beshareta insanu.

Neka vas Allah dz.sh. nagradi insh'Allah!

Adnan Koljindar (2012-08-14 03:43:40)
Aljejcumu seljam!


Mislim, ipak, da je to nepravilna upotreba glagola 'citati'.
Ne moze se iscitavati, iscrtavati, isklanjavati, izvjerovavati...
Iscupati znaci da je radnja konacna, ne moze se iscupano ponovo 'iscupavati'.
Iscitati znaci da je radnja citanja zavrsena ali koliko se ja sjecam za to se govorilo 'procitati' :-)

Ps. Oni prvi dva komentara su isprosli...pardon - prosli sa greskom.

sabahuddin.s (2012-08-14 00:25:33)
Selam Adnane,

iščitavati znači više puta čitati s ciljem boljeg i dubljeg razumijevanja. Nadam se da si zadovoljan odgovorom.

Adnan Koljindar (2012-08-13 22:59:06)
Sta znaci rijec 'iscitavati' ? Jej to kad se iscupa stranica koja je procitana?

Optuzujembann.jpg
Feljtonalijaizetbegovic.jpg
fastvee.gif
EsmirBasic2312.jpg
EnesTopalovic54.jpg
AtentatnaBosnuavdohuseinovic1mart2022ad.jpg
Beharban.jpg
RancSalihSabovic.jpg
DokfilmBosnjaci454.jpg
hrustanbanner20april2020.jpg
Bos-Eng-pasanbegovic.gif
BANA34234.jpg
ArmijaBiH.gif
NjegosMilo.jpg
bosanskahistorijabanner.png
zlatni ljiljani.jpg
njegosvirpazar.gif
Istraga-poturica.gif
sehidska_dzamija_plav140x80.gif
hotel_hollywood_ilidza_sarajevo.gif